سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

توصيه‌هايي براي خريد مطمئن محصولات پروتئيني

مدير كل دامپزشکی خوزستان گفت: طرح تشدید بازرسی‌ها بر مراکز تهیه،‌ توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی در ماه مبارک رمضان اجرا مي‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، مصطفي کنارکوهی اظهار كرد: اداره کل دامپزشکی خوزستان و شبکه‌های دامپزشکی تابعه علاوه بر اجرای بازرسی‌های معمول در تمام ایام سال، طرح‌های تشدید بازرسی در ایام خاص از جمله ماه مبارک رمضان را نیز در دستور کار دارد.

 

وی افزود: در این طرح به ترتیب 29 و 36 اکیپ بازرسی ثابت و سیار در دو نوبت صبح و بعد ظهر كار نظارت، کنترل و بازرسی مستمر از مراکز تهیه، توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی را بر عهده دارند.

 

کنارکوهی در خصوص مراکز تحت نظارت اکیپ‌هاي بازرسي گفت: نظارت بر قصابی‌ها، مرغ فروشی‌ها، مراکز عرضه محصولات پروتئینی مانند ماهی‌فروشان، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها و همه مراکز تغذیه‌ای که به نوعی از فراورده‌های خام دامی استفاده می‌کنند، در حیطه وظیفه این اکیپ‌ها است.

 

وي با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان در نخستین ماه از فصل تابستان تصريح كرد: طرح تشدید بازرسی‌ها به منظور جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های منتقله از دام و فرآورده‌های خام دامی به انسان از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز و تا پایان این ماه ادامه می‌یابد.

 

مديركل دامپزشكي استان با تاكيد بر دقت در هنگام تهيه فرآورده‌هاي خام دامي گفت: شهروندان از خريد محصولاتي كه فاقد برچسب مشخصات و كد بهداشتي دامپزشكي هستند، خودداري كنند و در صورت برخورد با موارد تخلف، مراتب را به شبكه دامپزشكي شهرستان مربوطه اطلاع دهند.

 

وي افزود: شهروندان، گوشت قرمز تازه مورد نیاز خود را از قصابی‌ها و فروشگاه‌های معتبر خریداری كنند و توجه داشته باشند كه لاشه‌ها دارای مهر دامپزشکی باشند.

 

كناركوهي  تصريح كرد:‌در شهرهاي اهواز، آبادان، ماهشهر و شوشتر، لاشه گوشت علاوه بر مهر دامپزشکی بايد دارای برچسب سفید رنگی باشد که در آن، تاریخ تولید و انقضا و نوع دام ذکر شده باشد.

 

وي ادامه داد: گوشت قرمز منجمد باید به صورت کارتنی و دارای برچسب مشخصات، تاریخ تولید و انقضا باشد و در فریزر نگهداری و عرضه شود. در صورت نداشتن تاریخ تولید و انقضا و نیز شل بودن گوشت منجمد، بايد از خرید آن خودداری شود. همچنين مرغ تازه (کشتار روز) از مغازه های مرغ‌فروشی و سوپر گوشت‌های معتبر خریداری و در هنگام خرید حتما به تاریخ تولید و انقضا روی کیسه پلاستیکی توجه شود.

 

مديركل دامپزشكي استان گفت: مرغ منجمد نيز بايد به صورت کارتنی بوده و تاریخ تولید و انقضا روی آن درج شده باشد. خرداران همچنین در زمان خرید با لمس مرغ‌های بسته‌بندی از سفت بودن مرغ منجمد اطمینان حاصل كرده و از خرید بسته‌هایی که شل بوده و یا دارای خونابه در قسمت پایین کیسه بسته‌بندی است، خودداری كنند.

 

كناركوهي با تاكيد بر اين‌كه ماهی تازه فله بايد صرفا از مغازه‌های ماهی‌فروشی مجاز تهیه شود، ادامه داد: توجه شود که ماهی تازه در مغازه در کنار پودر یخ نگهداری شده و در حضور مشتري پاک‌سازی و فیله شود./س

 
برچسب ها: توصیه ، محصولات ، پروتئینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.