سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛

فرصت های شغلی رشته مهندسی عمرانی و محیط زیست بررسی شد

دانشکده مهندسی عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیر کبیر در دوره های کارشناسی کارشناسی ارشد و دکتری در زمینه های مهندسی خاک و پی، راه و ترابری، سازه، زلزله، آب، سازه های هیدرولیکی و مدیریت ساخت و همچنین گروه های میان رشته ای محیط زیست، معماری و شهر سازی، طراحی صنعتی و سازه های دریایی دانشجو می پذیرد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران رشته مهندسی عمران با نام مهندسی راه و ساختمان وارد ایران شد و به طراحی و ساختار راه ها و ساختمان ها می پرداخت اما امروزه این رشته در دوره تحصیلات تکمیلی به هشت گرایش اصلی تقسیم می شود.

رشته مهندسی عمران مجموعه ای از مجموعه های آموزش عالی است که هدف آن تربیت افراد مستعدی است كه بتواند با آگاهی علمی و فنی کافی از عهده انجام وظایف طراحی مدیریت و اجرای پروژه های عمرانی در زمینه های راه و ساختمان و کارهای آبی برآیند و نیازهای جامعه را نیز برآورده کنند.

بر اساس این گزارش: رفع نیازهای عمرانی کشور شامل تهیه مسكن، تامین آب آشامیدنی، و شبکه های آبرسانی ساخت بزرگراه ها، راه آهن ها و راه های اصلی و فرعی از اهداف رشته مهندسی عمران است.
 
گفتنی است:  اين رشته از قدیمی ترین شاخه های تخصصی رشته های مهندسی است که با تلفیق هنر و علم، منابع قدرت عظیم طبیعت را به کار می گیرد تا آنها را به سمت کار برده و راحتی انسان پیش ببرد.
 
*موقعیت شغلی فارغ التحصیلان رشته مهندسی عمران

 
فارغ التحصیلان این رشته پس از اتمام دوره تحصیلی خود گزینه های فراوانی پیش رو دارند که محور اکثر آنها همچون طراحی، محاسبه، اجرا و نظارت بر حسن اجرای طرح های مختلف عمرانی است.

آمارهای موجود و سرعت جذب فارغ التحصیلان این رشته به وسیله وزارت خانه ها و ارگان های دولتی و خصوصی اهمیت زیاد این رشته دانشگاهی می دهد به طور کلی یک پروژه شامل طرح مطالعاتی و توجیه پذیری طراحی و محاسبه اجزا، اجرا و ساخت طرح، مدیریت سیستم در زمان ساخت و نگهداری سیستم پس از ساخت که یک مهندس عمران در تمامی قسمت ها به فعالیت می پردازد و این مساله گسترش و بازار کار مهندس عمران را نشان می دهد./ع2
برچسب ها: رشته ، زیست ، دانشگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.