سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور دانش آموزان در دانشگاه صنعتی امیر کبیر؛

فرصت های شغلی رشته مهندسی پلیمر و رنگ بررسی شد

رشته مهندسی پلیمر یکی از جدیدترین رشته های مهندسی در ایران و جهان است که بطور کلی تمام فرایند طراحی تولید و ساخت ومواد پلاستیکی، لاستیکی، کامپوزیتی، الیاف و انواع رنگ و زرین در قالب مهندسی پلیمر گنجانده می شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران این رشته در ابتدا گرایشی از مهندسی شیمی محسوب می شد اما با مرور زمان و پیشرفت علم پلیمر و نیاز به تخصیص و آموزش جدی در جوانب مختلف این علم رشته مهندسی پلیمر به صورت مستقل شروع به فعالیت کرد.

در مقطع کارشناسی ارشد این رشته دانشجویان با توجه به دانش کسب شده با دیدی جامع می توانند در یکی از سه گرایش فرایندهای پلیمری مهندسی پليمریزاسیون و نانو تکنولوژی در پلیمر به صورت کاملا تخصصی و عمیق به ادامه تحصیل بپردازند.

پس از اتمام تحصیل مهندسین پلیمر با طیف گسترده ای از مشاغل روبرو هستند اکثر مراکز پتروشیمی و صنایع بالا دستی مورد توجه مهندسان علاقه مند به سنتز و پلیمریزاسیون قرار می گیرد. همچنین با توجه به دانش کسب شده در دوران تحصیل مرکز تولید انواع زرین چسب و امولسیون نیز عاملی مناسب برای این مهندسان است.

گفتنی است: استفاده از پلیمرها در استخراج نفت صنایع الکترونیکی و ساخت ترانسیزتور و مواد عایق تولید قطعات موشک از جمله موارد و فرصت های شغلی برای مهندسین پلیمر است./ع2
برچسب ها: دانشگاه ، پلیمر ، الیاف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.