سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

درگیری‌ها در جهان اسلام با وسوسه اجانب صورت می‌گیرد

آیت الله مکارم شیرازی گفتند: بر اثر وسوسه‌های اجانب کشورهای اسلامی میدان جنگ برادران با هم شده است و در سوی دیگر اسرائیل، آمریکا و اروپا امن و امان است و در سوریه، مصر، عراق، بحرین، پاکستان و... آتش به پا شده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت الله  مکارم شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد تصریح کرد:‌ 25 آیه از سوره احزاب را در ماه رمضان سال گذشته تفسیر کردیم و امسال تفسیر این سوره را از آیه 26 ادامه خواهیم داد.

وی معاملات، عبادات و سیاست را سه بخش از احکام اسلامی دانست و بیان کرد: بخش سوم سیاست اسلامی است و قضاوت، حدود، تعزیرات و... در این بخش قرار می‌گیرد و تمام این مسائل در فقه ما آمده و کم و کاستی در هیچ کدام از بخش‌ها در اسلام وجود ندارد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه باید بدانیم که تمام این احکام و مقررات فلسفه خود را دارد افزود: بخشی از فلسفه احکام عقلی بوده و عقل آنها را درک می‌کند، بخشی از فلسفه احکام در قرآن مجید و کلام ائمه معصومین آمده است و البته ممکن است بخشی از فلسفه احکام را را درک نکنیم و این به دلیل محدود بودن علم ما است.هرچه که بتوانیم فلسفه احکام را بفهمیم نشاط و انگیزه ما در انجام اعمال دینی بهتر خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه مقاومت انسان در برابر گرسنگی و تشنگی موجب تقویت تقوا می‌شود اضافه کرد: گرامی‌ترین و مقرب‌ترین افراد نزد خداوند باتقواترین افراد است و تقوا گذرنامه ورود به بهشت است./س

برچسب ها: قم ، جهان ، اسلام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.