سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه صنعتي امير کبير صورت گرفت:

بررسي رشته مهندسي فيزيک و انر‍ژي با حضور دانش آموزان

دانشكده مهندسي انرژي و فيزيك دانشگاه صنعتي امير کبير علاوه بر اراية دوره‌هاي كارشناسي فيزيك كاربردي، در مقطع كارشناسي ارشد و دكتري در رشته‌هاي مهندسي هسته‌اي (با 4 گرايش) و فيزيك (با 7 گرايش) دانشجو مي‌پذيرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران، رشته‌هاي فيزيك و مهندسي انرژي، گسترة وسيعي از زمينه‌هاي علمي و تخصص‌ها از زمينه‌هاي كاملاً عملي و مبتني بر فناوري‌هاي پيشرفته تا مطالعة قوانين بنيادين موجود در عالم را در بر مي‌گيرند.

 زمينه‌هاي اصلي شامل:راكتورهاي هسته‌اي، گداخت هسته‌اي،‌ پرتوپزشكي، كاربرد پرتوها،‌ نجوم و كيهان‌شناسي، فيزيك اتمي و مولكولي، اُپتيك و ليزر، ماده چگال، فيزيك ذرات بنيادي، فيزيك انرژي بالا و رياضي فيزيك ‌مي‌باشد.

بر اساس اين گزارش: در حال حاضر حدود 500 دانشجوي تمام‌وقت در اين دانشكده مشغول به تحصيل هستند كه از بين آنها 330 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و 50 نفر در مقطع دكتري هستند. از زمان برگزاري دوره‌هاي دكتري، حدود 100 نفر با موفقيت مدرك دكتري خود را در زمينه‌هاي مختلف مهندسي هسته‌اي و فيزيك اخذ کرده اند.

گفتني است: پس از پيروزی انقلاب اسلامی و بازگشايی مجدد دانشگاه‌ها، گروه‌های آموزشی فيزيک و رياضی تحت عنوان دانشکدة علوم پاية دانشگاه صنعتی اميرکبير شروع بكار کردند.

با توجه به گسترش روزافزون علاقه‌مندان به تحصيل در رشتة فيزيک، در سال 1367 دانشکدة فيزيک فعاليت خود را به‌طور مستقل آغاز كرد. همچنين در سال 1371 با توجه به فعاليت گستردة اين دانشکده در زمينة ايجاد دوره‌های تحصيلات تكميلي مهندسی هسته‌ای، نام آن به دانشکدة فيزيك و علوم هسته‌اي و سپس در سال 1385 به مهندسي هسته‌اي و فيزيك تغيير يافت

 لازم به ذکر است: بنيان‌گذار اولين دورة دكتري مهندسي هسته‌اي در كشور، برگزاري اولين كنفرانس بين‌المللي فيزيك (ICP2004)، دي‌ ماه 1382،برگزاري اولين کنفرانس کاربردهاي فيزيک و علوم هسته‌اي در پزشکي و صنعت از جمله افتخارات دانشكده مهندسي انرژي و فيزيك دانشگاه صنعتي امير کبير است

برچسب ها: فیزیک ، دانشگاه ، امیرکبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.