سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

تولید 250 تن آلبالو توسط باغداران مرندی

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از تولید 250 تن آلبالو در این شهرستان خبر داد و گفت: با خرید محصول توسط مراکز صنایع تبدیلی افزایش انگیزه باغداران مرندی برای توسعه کشت آلبالو شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، رحیم‌زاده در گفتگو با خبرنگاران با بیان اینکه شهرستان مرند در مجموع دارای 90 هکتار باغ آلبالو است گفت: از این مقدار، 30 هکتار آن نهال و 60 هکتار نیز بارور است که با تولید تقریبی 5 تن در هکتار با احتساب خسارت‌های سرما و تگرگ در مجموع 250 تن محصول آلبالو در سال تولید می‌شود.

وی اظهار کرد: این محصول علاوه برعرضه جهت تازه‌خوری به کارخانجات تولید آبمیوه، کمپوت، مربا، خشکبار و لواشک در مرند، شبستر، خوی و ارومیه هم ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی باید به گونه‌ای باشد تا کشاورز به تولید و فروش محصول خود علاقه‌مند باشد و بتواند توازنی بین هزینه‌ها و درآمد ایجاد کند، افزود: منطقی‌شدن قیمت محصولات کشاورزی سبب رونق این بخش و افزایش تولید خواهد شد و با پیگیری‌ها وتوافقات انجام یافته با واحدهای صنایع کشاورزی، با خرید این محصول توسعه کشت آلبالو در سطح باغات این شهرستان افزایش قابل توجهی داشته است.

مدیر جهادکشاورزی مرند، با اشاره به اصلاح و احیای باغات آلبالوی شهرستان مرند و ایجاد باغات یکدست گفت: استفاده از ارقام اصلاح شده و پیشگیری به موقع از آفات و بیماری‌ها با استفاده از هرس به موقع، حداقل سمپاشی و جایگزینی کنترل بیولوژیکی آفات و بیماری‌ها بجای استفاده از سموم شیمیایی، از اولویت‌های کاری واحد باغبانی این شهرستان بوده است.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات موثری انجام یافته و در نظر است با افزایش کمی کلاس‌های آموزشی و ترویجی، از همکاری هرچه بیشتر بهره‌برداران در عملی ساختن بیشتر این اولویت‌ها استفاده بهینه به‌عمل آید.

رحیم‌زاده ابزار امیدواری کرد: بنگاه‌های خرید و فروش برای سایر محصولات کشاورزی در قالب نظام‌های صنفی بهره‌برداری شهرستان راه‌اندازی شده تا با کاهش هزینه حمل و نقل و منطقی‌شدن قیمت محصولات، انگیزه کشاورزان برای تولید انواع محصولات ارتقا یابد/س

 

برچسب ها: تولید ، باغداران ، مرندی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.