سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان/

25میلیارد تومان ضرر به کشاورزان گلستانی به خاطر فرسودگی کمباین‎ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان از ضرر 25 میلیارد تومانی به کشاورزان گلستانی به خاطر فرسودگی کمباین‎ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان ، اسماعیل اسفندیاریپور داشت: در حال حاضر بیش از 13 هزار کمباین در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد سه هزار دستگاه در گلستان فعال هستند که این یک تهدید جدی برای بخش کشاورزی محسوب میشود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه برداشت گندم، شالی، لوبیا، جو و کلزا با کمباین صورت می‌گیرد، بخش زیادی از محصولات تحت تأثیر خرابی و مستهلک بودن کمباینها از بین میرود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان گفت: اگر ما در خوشبینانهترین حالت میزان محصولاتی که این بابت از بین میرود را دو درصد در نظر بگیریم با استناد به مقدار محصول برداشتی در گندم، شالی، کلزا،جو و دانههای روغنی بیش از 25 میلیارد تومان ضرر متوجه بخش کشاورزی میشود و این رقم قابل توجهی است که باید بررسی و پیگیری شود.

اسفندیاریپور، تعداد ادوات کشاورزی خریداری شده از ابتدای سال 1390 تا امروز را یکهزار و 751 دستگاه اعلام کرد که از این تعداد یکهزار و 441 دستگاه تراکتور بوده که در مقایسه با میزان تقاضای کشاورزان بسیار پایین بوده است/س

برچسب ها: کمباین ، گلستان ، جهاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.