سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هاآرتص: روياي نتانياهو درباره ايران به پايان رسيد

روزنامه صهيونيستي هاآرتص در گزارش جديدي به قلم "سفي راچلوفسکي" نوشت: روياي نتانياهو براي "حمله به ايران" به پايان خود رسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از هاآرتص، در اين گزارش آمده است: حمله به ايران از ابتدا هم "يک بلوف" بود ولي ديگر اکنون "محال" است. همه از ابتدا هم مي دانستند اين روياي نتانياهو عملي نخواهد شد. نتانياهو هنوز هم اين آرزو را در سر مي پروراند ولي بايد بداند ديگر احتمال دستيابي به آن صفر شده است.

نويسنده در ادامه اذعان مي کند که اکثريت صهيونيست ها مي دانند که ادعاهاي نتانياهو در مورد تجاوز نظامي عليه ايران تنها يک پندار "خيالبافانه" است و در اين باره مي افزايد "اکثريت صهيونيست ها مي دانند که چنين حمله اي به وقوع نخواهد پيوست. اکثر آنان نمي دانند که نتانياهو چگونه مي خواهد ادعاي خود در مورد حمله نظامي را عملي نمايد. نتانياهو هنوز هم در اين باره خيالبافي مي کند اما او بايستي بداند که چنين امري هرگز به تحقق نخواهد پيوست." 

نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به نتيجه انتخابات موفق کشورمان و تحولات خاورميانه مي افزايد "به تحولات ايران و مصر در طول هفته هاي گذشته بنگريد. مردم ايران در انتخابات اخير رياست جمهوري آن کشور به "حسن روحاني" راي دادند نامزدي که در شعارهاي انتخاباتي اش از "اعتدال" سخن مي گفت. تحولات مصر و قيام مردم در آن کشور نيز در جريان است. مردم منطقه در تمامي کشورها برخلاف نظر نتانياهو نشان داده اند که خواستار "زندگي" و زنده ماندن هستند." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اظهارات روساي رژيم صهيونيستي و اذعان آنان به لزوم جلوگيري از ورود رژيم صهيونيستي به جنگي ديگر مي افزايد "ايهود باراک" وزير جنگ پيشين رژيم صهيونيستي در اظهارات خود گفته بود که آن رژيم مي بايستي از وقوع جنگي ديگر بپرهيزد. وي در اين باره اظهار داشته بود که رژيم صهيونيستي بايستي مسير ميانه روي را در پيش گيرد و تنها در صورتي که گزينه هاي مسالمت آميز کارآمد نبودند از گزينه نظامي عليه ساير کشورها استفاده نمايد. در مخالفت با نظر "بنيامين نتانياهو" نخست وزير رژيم صهيونيستي ايهود باراک با اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي ايران نظر منفي خود را بيان کرده بود و اظهار داشت که اعمال فشار عليه ايران مي بايستي از طريق کشورهاي غربي صورت گيرد." 

نويسنده در ادامه ضمن هشدار به دولت نتايناهو در مورد ارتکاب اقدامي نابخردانه عليه جمهوري اسلامي ايران و اقدام نظامي عليه ايران مي افزايد "در اين ميان بايستي اظهار داشت که دولت نتانياهو دو گزينه بيشتر در پيش روي خود ندارد. يا آنکه دست به تجاوز نظامي عليه رژيم صهيونيستي بزند که اين موضوع باعث گسترش دامنه بحران در منطقه خاورميانه خواهد شد و گزينه ديگر آنکه رژيم صهيونيستي مطابق با دکترين "اسحاق رابين" نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي به روند مذاکره اطمينان داشته باشد و اين کار را به قدرتهاي غربي واگذار نمايد." 

نويسنده در ادامه به ناتواني رژيم صهيونيستي اذعان مي کند و مي افزايد "بايستي دانست که رژيم صهيونيستي توانايي حمله به پاکستان و ترکيه را هم ندارد. صهيونيست ها به ايران نيز نمي توانند حمله کنند. ملت ايران ملتي "صلح طلب" هستند و در پي دستيابي به سلاح هسته اي نيز نيست." 

نويسنده در بخش پاياني مقاله خود ضمن نتيجه گيري در اين باره که اقدام نظامي رژيم صهيونيستي عليه ايران غير ممکن است مي افزايد "پيروزي روحاني بعنوان رييس جمهور اسلامي ايران نشان داد که تجاوز نظامي نتانياهو عليه آن کشور اقدامي غير ممکن است. روحاني در حوزه سياست خارجي موضوعي ميانه روانه اتخاذ کرده است. نتانياهو با حمله نظامي عليه ايران تنها آتش جنگ را گسترش خواهد داد. اين اقدامي خواهد بود که بسياري از کارکنان ارتش رژيم صهيونيستي و وزراي کابينه وي نيز با آن مخالفت خواهند کرد." 



برچسب ها: هاآرتص ، مصر ، نتانیاهو ، ایران ، حمله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.