سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بندرعباس / فردا

، بهره برداری از 4 طرح اقتصادی و صنعتی در هرمزگان با حضور رییس جمهور

فردا 4 طرح اقتصادی ، صنعتی با حضور رئیس جمهور در هرمزگان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بندرعباس استاندار هرمزگان گفت: این طرح ها بهره برداری از میدان نفتی هنگام ، ساخت حوض های خشک و کارگاههای ساخت و تعمیر کشتی ها ونفتکشهای غول پیکر در صنایع کشتی سازی فراساحل ایران، توسعه اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس و راه اندازی پست برق 230 به 400 کیلوولت است.
عزیزی افزود : برای اجرای این طرح ها 263 میلیارد تومان ، 443 میلیون دلار و 18 میلیون و 700 هزار یورو هزینه شده است.
وی با بیان اینکه با بهره برداری از طرح میدان نفتی هنگام، تولید روزانه این میدان به 30 هزار بشکه نفت در روز افزایش می یابد تصریح کرد: تولید سبک ترین و بهترین نفت صادراتی خاورمیانه و استفاده از متخصصان داخلی برای ساخت این میدان نفتی از مهمترین ویژگی های این طرح است.
استاندار هرمزگان گفت : با بهره برداری از حوض های خشک ونوسازی امکان تعمیر و بازسازی کشتی هایی با ظرفیت 400 هزار تن فراهم می شود.
حوض تعمیرات با 375 متر طول / 80 متر عرض و حوض نوسازی با 475 متر طول و 80 متر عرض و 14 متر ارتفاع ساخته شده است .
عزیزی افزود: با بهره برداری از طرح توسعه اسکله تخلیه و بارگیری منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس امکان تخلیه و بارگیری موادمعدنی از 6 به 12 میلیون تن افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح کشتی هایی با ظرفیت 150 هزار تن در این اسکله پهلوگیری می کنند.
استاندار هرمزگان گفت : با راه اندازی پست برق در 230 به 400 کیلوولت در منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس برق موردنیاز صنایع مستقر در غرب بندرعباس تامین می شود.

وی گفت : این 4 طرح از طرح های مهر ماندگار در هرمزگان است.
استاندار هرمزگان افزود : هرمزگان 51 طرح مهر ماندگار با اعتبار 18 هزار میلیارد تومان دارد که تا کنون 12 طرح به بهره برداری رسیده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.