سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اعلام کرد:

لزوم تدارک برنامه های فرهنگی ورزشی از افطار تا سحر در محلات تهران

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: همزمانی آغاز جشنواره شمسه با ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای جذب نوجوانان، جوانان به موضوعات قرآن، نهج البلاغه و دعا و نیایش را فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  محمدهادی ایازی، در آیین افتتاحیه سومین دوره جشنواره های آیینی، اظهار داشت: با اجرای طرح شمسه بناداریم ضمن بسترسازی مناسب، موضوعات فرهنگی، هنری و اجتماعی را در سطح  محلات با ظرفیت های مردمی توسعه دهیم تا خود مردم در اداره، توسعه و ترویج این فعالیت ها مشارکت جدی داشته باشند.  
 
وی با تاکید بر لزوم اتخاذ رویکرد مردم مداری در تمام برنامه ها، اظهار کرد: در صورتی که ما کار را به مردم واگذار کنیم کیفیت و کمیت توسعه  یافته تری را  شاهد خواهیم بود زیرا زمانی که شهروندان عهده دار انجام کار می شوند حضور و مشارکت گسترده تری را رقم خواهند زد.  
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد: زمینه سازی برای نقش آفرینی مردم در مجموعه های فرهنگی به منزله ایجاد مانع برای دولت نیست  بلکه می توانیم با استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه مردم، در جهت ارتقای هرچه بیشتر سطح فرهنگی جامعه و ترویج و توسعه فعالیت های معنوی و فرهنگی بکوشیم.  
 
وی با اشاره به پیشینه تاریخی بهره گیری از پتانسیل های مردمی، اذعان داشت: مساجد از زمان صدر اسلام تاکنون به عنوان پایگاهی مردمی محسوب شده و هیچ گاه توسط حکومت ها اداره نمی شد بنابراین ما نیز باید این دیدگاه  را در شکل گیری و توسعه مراکز فرهنگی لحاظ کنیم.  
 
ایازی با تاکید به رویکرد مسجد محوری شهرداری تهران، گفت: مراکز و کانون های فرهنگی باید در مجاورت مساجد توسعه یابد تا فرصت استفاده از ظرفیت های متقابل یکدیگر فراهم شود.  
 
وی افزود: در سومین دوره جشنواره شمسه بنا شد برنامه ریزی های متمرکز از  سوی ستاد مرکزی جشنواره انجام شود اما اجرای آن در سطح محلات تهران صورت گیرد.  
 
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران خطاب به مدیران محلات گفت:  امیدوارم با توسعه فعالیت های سومین جشنواره آیینی شمسه همزمان با آغاز  ماه مبارک رمضان، در راستای زمینه سازی برای جذب کودکان، نوجوانان، جوانان و خانواده های تهرانی به موضوعات قرآن، نهج البلاغه و دعا و نیایش  تلاش کنید.  
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به همزمانی ایام ماه مبارک رمضان  با تعطیلات تابستان، سرای محلات باید با محوریت جشنواره آیینی شمسه در کنار پرداختن به رشته های قرآن، نهج البلاغه و دعا و نیایش، برنامه ریزی های لازم را برای پرکردن اوقات فراغت نوجوانان و جوانان از طریق تدارک برنامه های فرهنگی و ورزشی از افطار تا سحر انجام دهند و برای خدمت رسانی به خانواده ها پیشقدم شوند. /ز
 

برچسب ها: افطار ، سحر ، محلات ، تدارکات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.