سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/

میانگین برداشت گندم در دورود لرستان از میانگین استانی بیشتر است

غلام‌رضا هاشمی با بیان این مطلب که میانگین میزان برداشت گندم در شهرستان دورود از میانگین استانی بیشتر است، گفت: در شهرستان دورود نزدیک به 7 هزار و 600 هکتار زمین آبی و 7 هزار و150 هکتار زمین دیمزیر کشت گندمرفته است که انتظار می‎رود به‌طور میانگین از هر هکتار زمین آبی 4.2 تن و از هر هکتار زمین دیم 1.5 تن گندم برداشت شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان وی افزود: پیش‎بینی می‎شود، در سال جاری نزدیک به45 هزار تن گندم در شهرستان دورود برداشت شود.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود اظهار داشت: تاکنون نزدیک به 30 درصد گندم‎های شهرستان دورود برداشت شده و نزدیک به 2 هزار و 500 تن از آن تحویل سیلوهای این شهرستان شده است.

وی افزود: ظرفیت سیلوهای شهرستان دورود 40 هزار تن بوده که از این رقم نزدیک به 20 تا 25 هزار تن آن از گندم‌های شهرستان پر شود که این میزان با مصرف سالیانه دورود برابر است.

هاشمی بیان داشت: براساس مصوبه هیئت دولت قیمت پایه خرید گندم 720 تومان است که در زمان خرید میزان افت مفید و غیر مفید آن نیز محاسبه می‌شود.

وی افزود: با توجه به سیستم رایانه‌ای پرداخت پول گندم به کشاورز نهایتا سه روز فرایند پرداخت پول به کشاورز به طول می انجامد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان دورود در خصوص برداشت جو در این شهرستان نیز اظهار داشت: از مجموع 5767 هکتار از اراضی آبی و دیم تحت کشت جو، پیش‌بینی می‌شود 16 هزار تن جو در این شهرستان برداشت شود./س

برچسب ها: میانگین ، برداشت ، گندم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.