سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

کشت گل و گیاهان زینتی در بیش از 1000 هکتار از اراضی استان مرکزی

بیش از هزار هکتار از اراضی استان مرکزیزیر کشت گل و گیاهان زینتی قرار دارد.

 مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، گفت: این واحدهای گلخانه‌ای برای تعداد 921 نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

زارعی گفت: سطح زیر کشت گل و گیاهان زینتی در استان هزار و 98.5 هکتار است که از این سطح 368.5 هکتار آن فضای گلخانه‌ای(گلخانه‌ای شیشه‌ای 22.5 هکتار، گلخانه فلزی 107 هکتار، گلخانه چوبی 239 هکتار) و 730 هکتار فضای آزاد است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی مقام دوم تولید گل‌های شاخه بریده با 251 میلیون و 500 هزار شاخه را داراست افزود: استان مقام سوم در تولید گل‌های گلدانی(آپارتمانی) با تولید 7 میلیون شاخه، مقام اول تولید گیاهان فصلی و نشایی با تولید 80 میلیون و 900 هزار بوته، مقام سوم تولید درخت و درختچه‌های زینتی با34 میلیون اصله، مقام سوم تولید پیاز با تولید 83 میلیون و مقام دوم تولید پیازچه را با تولید 4 میلیون و 400 هزار کیلوگرمدر کشور داراست.

وی گفت: سطح زیر کشت محصولات گلخانه‌ای، سبزی و صیفی در استان در حال حاضر 77 هکتار است که تماما گلخانه فلزی است و در این گلخانه‌ها محصولاتی از قبیل گوجه، توت‌فرنگی، خیار و فلفل دلمه‌ای کشت می شود که میزان تولید این واحدها 15 هزار تن در سال بوده و برای تعداد 921 نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود : از توانایی‌های دیگر استان در بخش تولید محصولات گلخانه‌ای وجود 9 مجتمع گلخانه‌های در سطح استان است./س

برچسب ها: کشت ، گل و گیاه ، زینتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.