سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

نیاز اعتبار 140 میلیارد ریالی برای تکمیل طرح آبخیزداری حوضه کارون

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان چهارمحال و بختیاری گفت: 400 میلیارد ریال برای اجرای طرح آبخیزداری حوضه آبخیز کارون اختصاص یافته و 140 میلیارد ریال اعتبار نیز برای تکمیل آن نیاز است.

علی محمد محمدی، با بیان اجرای طرح آبخیزداری حوضه کارون در استان چهارمحال و بختیاری گفت: این طرح پس از پایان سه مرحله مطالعاتی حوضه کارون شامل مراحل شناخت، نیمه تفصیلی و تفصیلی و اجرایی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه طرح آبخیزداری حوضه کارون در استان های چهارمحال و بختیاری، فارس، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان و خوزستان درحال اجراست، افزود: اجرای این طرح در برخی استان ها در مرحله مطالعاتی و در برخی نیز در مراحل اولیه اجراست.
محمدی کنترل فرسایش خاک و کاهش نفوذ رسوبات به مخازن سدها، کنترل سیلاب و تامین و تغذیه سفره های آب زیرزمینی را از اهداف اجرای این طرح بیان کرد و افزود: طرح های آبخیزداری گنج، گرداب و نعل اشکنان سودجان، دو سد خاکی روستاهای کریم آباد و خلیل آباد، دو سد خاکی در فرادنبه شهرستان بروجن و حوضچه مصنوعی روستای ده صحرا در لردگان از طرح های آبخیزداری حوزه کارون در استان چهارمحال و بختیاری است.
85 درصد حوزه کارون معادل یک میلیون و 400 هزار هکتار در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.