سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

پیش بینی تولید 1500 تن کلزا درشهرستان اسکو

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: با شروع برداشت محصول کلزا از سطوح زیرکشت این محصول، با تمهیدات به کار گرفته شده، عملیات برداشت در اکثر مزارع با استفاده ازکمباین های مجهز به هد مخصوص برداشت کلزا درحال انجام و این امر از هدر رفت بخش قابل توجهی از محصول هنگام برداشت، جلوگیری و براساس پیش بینی های انجام گرفته یکهزارو 250 تن محصول از550 هکتار اراضی زیرکشت در بخش ایلخچی برداشت می گردد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایمانی با اشاره به ارزش اقتصادی این محصول و شرایط اقلیمی شهرستان برای کشت آن در اراضی حاشیه دریاچه ارومیه با اصلاح الگوی کشت گفت: انتظار بر این است در فصل کشت آتی، توسعه اراضی زیرکشت کلزا در شهرستان اسکو، چشمگیرتر و درحال حاضر530 تن از محصول برداشت و از قرار هرکیلوگرم 17هزارو500 ریال، توسط شرکت دانه های روغنی و همچنین بخش خصوصی خریداری می شود.

وی با تاکید به اینکه امروزه کشت و برداشت دانه هاي روغني از ارزش اقتصادي بسيار بالايي برخوردار است افزود: چند سالي است سعي مي شود سطح زير کشت آن در مناطق مختلف شهرستان افزایش یابد، افزود: واکنش کلزا به تنش شوري طي فصل رشد، متغییر بوده و با افزايش سن، تحمل آن نيز افزايش مي يابد. دوره رشد رويشي،حياتي ترين بخش رشد گياه است زيرا بقاي گياه در اين دوره برعملکرد تاثير واین مدیریت درکنار توجه به افزایش سطوح زیرکشت این محصول اقتصادی، به افزایش دانش بهره برداران با برپایی کلاس های آموزشی با هدف بهبود روند تولید کیفی وکمی محصول توجه ویژه مبذول میدارد. گفتنی است شهرستان اسکو، بعد از تبریز که دارا بودن 910 هکتار اراضی زیر کشت کلزا، رتبه نخست تولید این محصول را داراست، با550 هکتار اراضی زیرکشت، رتبه دوم استانی سطح زیرکشت کلزا را بخود اختصاص داده است. /س

برچسب ها: تولید ، کلزا ، اسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.