سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایلام/

سوژه هاي حوزه ادبيات كودك و نوجوان بايد نوآوري داشته باشد

دبيركل خانه مطبوعات ايران گفت: سوژه هاي حوزه ادبيات كودك و نوجوان نياز به نوآوري دارد و براي اين كار بايد به سمت ايده هاي تازه رفت تا از تكرار و تقليد پرهيز شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛  خداداد ابراهيمي عصر دیروز در همايش گراميداشت روز ملي ادبيات كودك و نوجوان در سرسراي همايش هاي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان ايلام اظهار كرد: ادبيات كودك و نوجوان سالهاست كه با مشكل تكرار دست و پنجه نرم مي كند و اكنون زمان آن فرارسيده كه براي تحرك و پويايي اين حوزه اثرگذار به پوست اندازي و نوآوري جدي دست زد.
وي افزود: شاخه هاي مختلف هنري موثرترين ابزارها براي ايجاد نوآوري ها و جاودانه كردن ادبيات نوين است؛ چرا كه كودك گرفتار در زندگي صنعتي امروز را فقط مي توان با زبان هنر به سمت كمال راهنمايي كرد و كمال مطلوب در هنر متعالي نهفته است.
اين فعال مطبوعاتي كشور پروژه مطالعه مفيد را در زندگي امروز كودكان و نوجوانان كمرنگ توصيف كرد و يادآور شد: عنصر مطالعه در كودكان و حتي نوجوانان ما به درجه مطلوب و ارزنده نرسيده است بنابراين مسوولان فرهنگي و خانواده هاي ايراني موظف اند كه كودك خود از همان آغاز راه به سمت مطالعه مثبت تشويق كنند.
ابراهيمي بيان كرد: كودكان و نوجوانان ما، امروز بايد در آفرينش داستان ها و قصه ها به سبك تازه نقش به سزا و درخور داشته باشند و نويسندگان اين حوزه نيز بايست در آثار خود از تفكر و ايده اين گروه بهره گيرند تا در آشنايي با خواسته هاي آنان اثري خلق كنند كه در جامعه و حوزه ادبيات اين گروه اجتماعي دگرگوني ايجاد كند.
مديركل خانه مطبوعات ايران ادامه داد: كمبود كمي و كيفي آثار حوزه دفاع مقدس اكنون در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به خوبي نمايان است و اين در حالي است كه بخشي از شهدا و ايثارگران زمان جنگ را اين افراد كم سن و سال تشكيل داده بودند.
اين نويسنده فعال كودك و نوجوان و چهره برجسته حوزه مطبوعات كشور گفت: كودكان ما افزون بر اين كه با كتاب ها، موضوع ها و سوژه هاي داخلي آشنا مي شوند، بايد با ادبيات ديگر كشورها نيز آشنا باشند و اين آشنايي ها باعث خلق ايده هاي نو در آنان مي شود.
، در اين همايش كه با حضور شماري چشمگيري از فعالان ادبيات كودك و نوجوان و نيز اعضا فعال كانون پرورش فكري كودك و نوجوان ايلام برگزار شد ياد و خاطره استاد مهدي آذريزدي نويسنده و بازآفرين ادبيات كودك و نوجوان كشور و خالق اثر معروف و شاخص قصه هاي خوب براي بچه هاي خوب گرامي داشته شد. /س
برچسب ها: ادبیات ، کودک ، نوجوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.