سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو هيئت علمي گروه فيزيوتراپي اعلام كرد:

مداخلات توانبخشي فريادرس بيماري پوكي استخوان

پوكي استخوان يكي از شايع ترين بيماري هاي استخواني و يكي از مهمترين مشكلات سلامت در سراسر جهان محسوب شده و مي توان مداخلات توانبخشي را راهگشاي عوارض پوكي استخوان محسوب كرد.

سيد جواد موسوي، استاديار گروه فيزيوتراپي دانشكده علوم توانبخشي دانشگاه علوم پزشكي تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: نقش و جايگاه مداخلات توانبخشي در پيشگيري،‌ درمان و مديريت شكستگي هاي استئوپروتیك مهره در افراد مبتلا به پوكي استخوان حائز اهميت است و بايد مورد توجه قرار گيرد.

وي گفت: در بحث پيشگيري و توانبخشي شكستگي هاي استئوپروتيك مهره در بيماري پوكي استخوان در ايران پيشنهادهايي براي توسعه تحقيقات سلامت از سوي جمعي از همكاران و در يازدهمين سمينار فيزيوتراپي تخصصي ستون فقرات ارائه شد، كه اميدواريم براي متوليان عرصه بهداشت و درمان مثمرثمر باشد.

موسوي در ادامه اذعان داشت: عليرغم اينكه پوكي استخوان يك بيماري خاموش به حساب مي آيد اما شكستگي هاي ناشي از آن با افزايش مرگ و مير و ... كاهش كيفيت زندگي، محدوديت هاي عملكردي و افزايش ناتواني، درد و در نهايت عدم استقلال بيماران همراه است و بار بزرگ و هزينه هاي بسياري را به جوامع تحميل مي كند.

وي با اشاره به افزايش درصد افراد سالمند در جامعه و بار تحميلي شكستگي هاي استئوپروز(پوكي استخوان) بهره گيري از مداخلات توانبخشي را حائز اهميت عنوان كرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.