سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

5 بازي آپارتمانی ساده براي افزايش دقت و مهارت هاي کلامي و حرکتي کودکان

در ادامه سلسله مباحث معرفي و آموزش بازي هاي آپارتماني امروز قصد داريم 5 بازي ساده ولي در عين حال پرهيجان ديگر را به شما معرفي کنيم.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران،هرچند ممکن است برخي از آن ها براي شما آشنا باشد و حتي در دوران کودکي آن ها را انجام داده باشيد ولي يادآوري آن ها به خصوص براي والدين جوان، خالي از لطف نيست. عليرضا واقف مشاور و روان شناس کودک 5 بازي را به شما معرفي خواهد کرد که همه آنها از سه سالگي قابل اجرا هستند. در ضمن براي انجام بازي هاي گروهي مي توانيد کودکان همسايه هاي ساکن در مجتمع را نيز دعوت کنيد:

۱ - بازي چيدن ( هدف : هماهنگي حرکتي ، دقت ، سرعت عمل):

از کودکان مي خواهيم يک سري مکعب هاي چوبي يا پلاستيکي را بدون آن که بيفتند روي يکديگر قرار دهند. در اين بازي زمان مطرح است. اين بازي مي تواند با وسايل ديگري که قابل چيدن باشد ،نيز انجام شود.

۲ - بازي فوت کردن ( هدف : افزايش مهارت هاي کلامي ، تحرک):

بازي فوت کردن مي تواند به شکل گروهي يا انفرادي انجام شود. يک سري مکعب ها يا قطعات چيدني ديگر که به صورت يک برج ساخته شده اند، در وسط اتاق قرار داده مي شود.

يک گروه از بچه ها در يک سمت و گروه ديگر در سمت ديگر قرار مي گيرند و شروع به فوت کردن مکعب هاي چيده شده مي کنند. مکعب‌ها به هر طرف که سقوط کرد ، گروه مقابل برنده است در اين بازي مي توان از شمع نيز براي خاموش کردن در بازي انفرادي استفاده کرد يا از بادکنک هايي که بايد سريع تر باد شوند .

۳ - بازي گل يا پوچ ( هدف : نشاط و سرگرمي ، دقت ، مهارت هاي حرکتي):

اين بازي مي تواند به شکل گروهي يا دو به دو اجرا شود . افراد به دو گروه تقسيم مي شوند و هر گروه بدون آن که دست هاي خود را پنهان کنند، مهره اي کوچک را بين يکديگر رد و بدل مي کنند و گروه مقابل بايد حدس بزند مهره کوچک دردست کيست . اين بازي براي افزايش توان حرکتي، به صورت دو نفره به مسابقه گذاشته مي شود.

۴ - بازي تقليد حرکات دست ( هدف : مهارت هاي حرکتي، دقت ، هماهنگي چشم و دست):

راهنما که مي تواند يکي از والدين يا حتي يا يکي از کودکان باشد يک سري حرکات را با دست انجام مي دهد و از ديگران مي خواهد به شکل انفرادي اين کار را تقليد کنند مثلا يک دست روي قفسه سينه بالا و پايين مي رود و دست ديگر روي قفسه سينه ضربه مي زند يا حرکت باز و بسته کردن انگشتان دست به صورت دوتايي .

۵ - بازي با کارت هاي مصور يا کارت هاي شماره دار (هدف: ايجاد نشاط ، دقت ، تقويت حافظه ديداري):

کارت هاي مصور را روي زمين پخش مي کنيم و از کودکان مي خواهيم تصوير مورد نظر را سريع پيدا کنند ، پنج کارت را به کودکان نشان مي دهيم و به ترتيب از پشت روي زمين مي گذاريم و از آن ها مي خواهيم کارت مورد نظر را پيدا کنند./خراسان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.