سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برای حضور در مسابقات دانشجویان جهان؛

چمن گلی: فرنگی کاران در وضعیت مطلوبی قرار دارند/آینده روشنی در انتظار کشتی فرنگی است

سرمربی تیم کشتی فرنگی دانشجوایان کشورمان گفت: فرنگی کاران اعزامی به یونیورسیاد دانشجویان جهان از هر نظر آماده حضور پر قدرت در میدان این مسابقات هستند.

عبداله چمن گلی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود:بهترین های ما در دانشجویان همین نفراتی هستند که قرار است در بیست وهفتمین دوره مسابقات المپیک دانشجویی جهان روی تشک حاضر شوند که همگی شانس کسب مدال را در این رقابتها خواهد داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چه تحلیلی از وضعیت فرنگی کاران اعزامی داردگفت:در وزن 55 کیلو گرم کشتی گیری بهتر از  شیرزاد بهشتی طلا  سراغ نداشتیم و هرچند برای نخستین بار است که در یک چنین رقابتی شرکت می کند اما برای او شانس بالایی قائل هستیم. محمد نوربخش در مسابقات قهرمانی کشور پنجم شد اما پس از حضور در اردوهای تیم ملی روند روبه رشدی داشت به طوری به در جام یادگار روی سکوی نخست ایستاد ودر مرحله نهایی انتخابی تیم ملی نیز نفر اول شد،در واقع اگرهمین رویه را ادامه دهد در مسابقات دانشجویان جهان نیز می تواند صاحب مدال شود.یکی از منظم ترین و با اخلاق ترین کشتی گیران فرنگی کار افشین بیابانگرد در وزن 66 کیلو گرم است که واقعاً هنوز به حق واقعی خود نرسیده اما با توجه به تمریناتی که پشت سر گذاشته امیدورایم در این مسابقات نتیجه لازم را کسب کند.

هادی علیزاده پورنیا در وزن 74 کیلوگرم هنوز آن طور که باید به قوانین جدید عادت نکرده اما با توجه به هوش ومدیریت خوبی که در تشک دارد پیش بینی مدال طلا برای او دور از ذهن نیست .در وزن 84 کیلو گرم داود عابدین زاده از جمله فر نگی کارانی است که هر موقع خودش اراده کند به لحاظ بدنی آماده است فقط باید روی مسائل روحی و روانی وی کار کرد که خوشبختانه هم اکنون از هر نظردر وضعیت مطلوبی قرار دارد.مهدی علیاری در وزن 96 کیلوگرم در عین جوانی بسیار باتجربه و باانگیزه است و از آنجایی که از مبارزه کردن هراسی ندارد انتظار داریم روی یکی از سکوی قهرمانی قرار بگیرد و اما امیر علی اکبری در وزن 120 کیلو گرم با توجه به این که 2 سال از میادین دور بوده تشنه مدال و موفقیت است وامیدورایم با قهرمانی در مسابقات دانشجویان  تا اندازه زیادی خاطرات تلخ گذشته را فراموش کند.

چمن گلی با بیان این که شانس موفقیت تیم دانشجویان در المپیاد جهانی 70 به 30 است تصریح کرد: نکته قابل توجه در تیم دانشجویان فرنگی این مسئله است که همه نفرات  در این مدت بسیار با انگیزه و پرانرژی تمرین کردند به همین دلیل اعتقاد دارم اگر دچار بدشانسی نشویم در جمع سه تیم برتر قرار خواهیم گرفت.

دارنده چندین مدال رنگارنگ در آسیا درباره وضعیت سایر کشورها حاضر دراین مسابقات اظهار داشت: روسیه به عنوان میزبان رقابتها از چندین  مهره المپیکی وعنوان دار خود استفاده کرده و تا آنجایی که من اطلاع دارم کشورهای گرجستان،قزاقستان و آذربایجان نیز تیم های پرقدرتی را آماده حضور دراین مسابقات کرده اند که همین موضوع سطح کمی و کیفی رقابتها را افزایش خواهد داد.

وی  با اشاره به مسابقات جهانی 2013 مجارستان تاکید کرد: هدف اصلی ما حضور پرقدرت در رقابتهای جهانی بوداپست  است و برای موفقیت در این مسابقات برنامه ریزی لازم را انجام شده است.

مربی ارشد تیم ملی کشتی فرنگی با بیان این که آینده روشنی در انتظار کشتی فرنگی ایران است عنوان کرد:ما به بعد از رقابتهای جهانی نیز فکرکرده ایم و با چشم اندازی که تا المپیک 2016 ترسیم کرده ایم اعتقاد داریم روزهای خوبی در انتظار کشتی فرنگی خواهد بود.

وی افزود: لیگ پرقدرت،نگاه ویژه به رده های سنی پایه،آموزش علمی و تخصصی مربیان سازنده ،سرکشی به استانها جهت استعداد یابی،برگزاری کارگاههای متعدد و بسیاری از برنامه های  مختلف از جمله اقداماتی است که برای بعد از رقابتهای جهانی در نظر گرفته شده است.

چمن گلی درباره این که چه تضمینی وجود دارد که وی تا بعد از مسابقات جهانی در کنار تیم ملی باشد گفت:به هر حال من یکی از افردی هستم که هموراه ثابت کرده ام تحت هر شرایطی آماده خدمت به کشتی هستم  به همین دلیل اگردر آینده نیز به وجودم نیاز باشد برای موفقیت ورزش اول کشور که به آن تعلق خاط دارم از هیچ تلاش و کوششی دریغ نخواهم کرد و در صورتی هم که نباشم از طرق دیگر دینم را به کشتی ادا خواهم کرد.

وی در پایان با تقدیر و تشکر از زحمات سرپرست تیم کشتی فرنگی خاطرنشام کرد: بهرام مشتاقی با وجود همه مشکلاتی که وجود داشت زحمات بسیاری را در این مدت متحمل شده و با تلاش فراوانی که انجام می دهد هم اکنون به لحاظ امکانات اردویی شرایطی را فراهم شده که اعضای تیم با آرامش و خیالی آسوده تمرینات خود را در خانه کشتی دنبال می کنند.

رقابتهای کشتی فرنگی یونیورسیاد دانشجویان جهان روزهای 24 و 25 تیرماه جاری در شهر کازان روسیه برگزار می شود./مح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.