سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاکفیان: تیم حاضر در هند تمام پتانسیل دو و میدانی بود

مربی تیم دو و میدانی نفت تهران گفت: با شرکت در مسابقات آسیایی و کسب رتبه 13 ضعیف ترین نتیجه یک دهه اخیر را کسب کردیم.

محمد عاکفیان ، مربی تیم دو و میدانی نفت تهران ، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌ ملی پوشان ایرانی در بیستمین دوره رقابت های دو و میدانی آسیا با کسب 3 مدال نقره ضعیف ترین نتیجه را در یک دهه اخیر از خود به جا گذاشتند.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم مسابقات هند را با رقابت های آسیایی سال قبل که در ژاپن برگزار شد ، مقایسه کنیم متوجه خواهیم شد که مسابقات از سطح بالایی برخوردار نبود و حتی رکوردهای ژاپن هم بار دیگر به ثبت نرسید ، همچنین باید متذکر شوم که تیم های قدری مثل چین و ژاپن با تیم اصلی خود در این رقابت ها حاضر نشده بودند.

عاکفیان تاکید کرد: این شرایط در حالی بود که ورزشکاران حاضر در این رقابت ها تمام پتانسیل دو و میدانی طی سال های اخیر بودند و فدراسیون هیچ برنامه ای برای جوانگرایی در این رقابت ها نداشت.

وی با تاکید بر اینکه شرایط آب و هوایی دلیل منطقی برای نتیجه ضعیف این رقابت ها نخواهد بود ، گفت: طی صحبت هایی که با تعدادی از مربیان و ورزشکاران حاضر در این رقابت ها داشتم به این نتیجه رسیدم که تمام روز های مسابقات در حین بارندگی برگزار نشده و درجه حرارت هوا بین 21 تا 27 درجه بوده است.

مربی تیم دو و میدانی نفت تهران در ادامه خاطر نشان کرد: رضا قاسمی ، مریم طوسی و سپیده توکلی از جمله مهره های اصلی شانس مدال بودند اما به دلیل عدم حضور مربیان تخصصی شان این ملی پوشان از رسیدن به مدال باز ماندند، از طرفی عدم حمایت از احسان حدادی باعث شد که به راحتی یک طلای قطعی رقابت ها را از دست بدهیم، همچنین لیلا رجبی با وجود عدم حضور مربی به مدال نقره رسیده  است و این نشان می دهد که وی توانایی بیشتر از این دارد.

عاکفیان تاکید کرد: حضور پر رنگ در مسابقات غرب آسیا نمی تواند دلیل اصلی برای موفقیت دو و میدانی کشورمان باشد و لازم است مسئولان به این نکته توجه کنند که برنامه های مسابقات آسیایی باید فراتر از این حرف ها باشد.

وی در خصوص عملکرد برخی ملی پوشان عنوان کرد: محمود و محمد صمیمی در شرایط بد اردویی و بدنی اردوهای خود را در ورزشگاه آفتاب انقلاب گذراندند و از طرفی نتوانستند در مسابقات آلمان و قزاقستان شرکت کنند ، محمود صمیمی هم شرایط بد آب و هوایی را دلیل اصلی عملکرد خود می داند.

مقصر این اتفاق ورزشکاران نیستند و مسئولان فدراسیون با توجه به این مهم باید در شهری مانند ساری برای ملی پوشان اردوی آماده سازی تشکیل می دادند.

وی در ادامه افزود: محمد ارزنده با وجود اردویی که در قرقیزستان گذرانده بود شرایط خوبی داشت و یکی از شانس های اصلی قهرمانی بود و اگر رکوردی را که در مرحله اول لیگ ثبت کرده بود بار دیگر تکرار می کرد به مدال طلای این رقابت ها می رسید اما ارزنده هم شرایط آب و هوایی را دلیل اصلی ناکامی خود می داند.

مربی تیم نفت بیان داشت : هادی سپهر زاد قبل از اعزام به این عرصه در آلمان تمرینات آماده سازی خود را گذرانده بود ولی از رسیدن به مدال باز ماند ، اگر به جای سپهرزاد جلیل توماج به این اردو می رفت، می توانست صاحب مدال شود، چرا که فراتر از حد انتظار در این رقابت ها حاضر شد.

وی اضافه کرد: سپیده توکلی دو هفته قبل از رقابت ها اعلام کرد به دلیل مصدومیت از ناحیه ساق پا نمی تواند در این مسابقات حاضر شود اما با این وجود ضمن حضور در رقابت های آسیایی رتبه آخر را به خود اختصاص داد.

مربی تیم نفت تهران با بیان اینکه در پرش ارتفاع شانس با ما یار بود گفت: کیوان قنبرزاده رکوردی را که در مسابقات تهران ثبت کرده بود تکرار کرد و به مدال نقره رسید اما باید به این نکته اشاره کنم که هیچ سالی سطح این ماده تا این حد پایین نبوده است و قهرمان لیگ الماس در همین ماده ملی پوش قطری است که در این رقابت ها شرکت نکرد.

عاکفیان با تأکید بر اینکه دو و میدانی ایران در حال جا زدن است، گفت: سجاد مرادی با اینکه در دو 1500 متر رکورد خوبی داشت ولی نتوانست نقره مسابقات آسیایی سال گذشته را تکرار کند و این امر نشان دهنده آن است که دو و میدانی آسیا در حال پیشرفت است و ما در حال در جا زدن هستیم، همچنین سجاد مرادی در 800 متر به دلیل آسیب دیدگی از رسیدن به مدال باز ماند.

وی خاطر نشان کرد: محسن ربانی بدون حضور مربی در ماده پرش با نیزه شرکت کرد و ثبت رکورد وی در تهران برایش دور از دسترس نبود ولی متأسفانه شرایط لازم برای وی هم فراهم نشد.

عاکفیان ادامه داد: پیش از آغاز رقابت ها مشخص بود که پرتابگران چکش شانس رسیدن به مدال نداشتند، چرا که پرتابگران آسیا رکوردهای خوبی را در اختیار دارند که کاوه موسوی و رضا مقدم از عهده ثبت آنها بر نیامدند.

وی تصریح کرد: در دو 400 متر هم شانس برای درخشش نداشتیم اما اگر به جای پرتابگران چکش 2 نفر را در همراه با ملی پوشان 400 متر در ماه 4 در 400 متر اعزام می کردیم می توانستیم به مدال برسیم و یا حداقل جا به جایی دور از انتظار نبود.

مربی دو و میدانی در خصوص حضور احسان حدادی در رقابت های جهانی گفت: مشکل احسان با فدراسیون فراتر از این حرفهاست که به راحتی قابل حل باشد ولی وی ورزشکاری بزرگ و حرفه ای است که می تواند در رقابت های جهانی مدالی خوشرنگ برای کاروان ایران به ارمغان آورد.

وی تأکید کرد: تا زمانی که فدراسیون یک برنامه جامع در اختیار نداشته باشد نه تنها دو و میدانی ایران در جا نمی زند بلکه پس رفت هم می کند.

عاکفیان در پایان خاطر نشان کرد: حدود چند ماه است که هیئت تهران بدون سرپرست اداره می شود وقتی در چنین جایگاه مهمی هیچ برنامه ای وجود ندارد در سطح کلانی مثل مدیریت فدراسیون هم نمی توانیم انتظار عملکرد مطلوب را داشته باشیم./آق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.