سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شفافيت در بازار با اجراي طرح ملي بها

رييس انجمن توليدكنندگان فولاد با اشاره به راه اندازي طرح ملي بازار هوشمند آهن آلات (بها) تصريح كرد: اين طرح فرايند ارتباط بين خريدار و فروشنده را تسهيل كرده و علاوه بر عدم محدوديت براي ميزان سفارش كالا موجب شفافيت هرچه بيشتر عمليات و ثبات قيمتها خواهد شد.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از شاتا؛ «بهرام سبحاني»، با بيان اينكه توليد فولاد در جهان بين يك ميلياردو 400 ميليون تا يك ميليارد و 500 ميليون تن بوده است افزود: اين رقم در  ايران بين 14 تا 14.5 ميليون تن است به طوري كه ايران سهم يك درصدي از توليد جهاني فولاد را به خود اختصاص داده است.

وي ظرفيت توليد فولاد را در ايران حدود 20 ميليون تن ذكر كرد و گفت: با به اجرا در آمدن طرح هاي در دست اجرا ظرفيت توليد به حدود 40 ميليون تن خواهد رسيد.

سبحاني همچنين با اشاره به اينكه براي افزايش صادرات علاوه بر ارتقاء كيفي بايد به روشهاي تجاري و بازرگاني نوين نيز توجه كنيم تصريح كرد: براي ورود به فضاي كسب و كار بين المللي بايد از سمت روش هاي سنتي به سمت سيستمهاي الكترونيكي مدرن به پيش رويم .

 رييس انجمن توليدكنندگان فولاد در ادامه به راه اندازي طرح ملي بها به عنوان نقطه عطفي ر مبادلات تجاري اشاره كرد و گفت: اين سيستم به عنوان سيستم برد برد شناخته مي شود چرا كه خريدار و مصرف كننده بدون واسطه به معامله مي پردازند و اين امر موجب خواهد شد تا ضمن كاهش هزينه ها، شاهد صرفه جويي در زمان وشفافيت عمليات باشيم.

 وي افتتاح اين طرح را با ادقامات بورس كالا متناقض ندانست و افزود: در اين بازار برخلاف بورس كالا خريداران مي‌توانند مقادير خرد آهن و فولاد را نيز خريداري كنند كه چنين امكاني در بورس كالا وجود ندارد.

همچنين مجيد قاسمي، مديرعامل بانك پاسارگارد در اين مراسم با اشاره به اينكه راه‌اندازي بازار هوشمند آهن‌آلات گامي در راستاي شفافيت اطلاعات در بازار و مبارزه با پولشويي است، گفت: بانك پاسارگارد به عنوان بانك عامل تسويه معاملات الكترونيكي آهن و فولاد ايجاد فضاي امن براي خريداران و فروشندگان را فراهم مي‌كند.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شفافیت ، بازار ، فولاد ، بها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.