سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز هضم مواد خوراکی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز هضم مواد خوراکی توسط شرکت دانش بنیان گل پونه صفاهان، مستقر در این شهرک خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، دکتر محمود شیخ زین الدین با بیان اینکه دستگاه شبیه ساز هضم مواد خوراکی با استفاده از امکانات داخلی طراحی و ساخته شده است، گفت: این دستگاه با شماره 51199 در اداره کل ثبت شرکت­ها و مالکیت­های صنعتی ایران به ثبت رسیده است.

وی افزود: دستگاه شبیه ساز هضم برای تعیین قابلیت هضم مواد خوراکی در معده و روده باریک انسان و حیوانات پستاندار تک معده­ای و همچنین برای تعیین قابلیت هضم در بخش شکمبه و بخش­های پس از شکمبه­­ای لوله گوارش نشخوارکنندگان کاربرد دارد.

رییس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه نمونه­ها ابتدا در کیسه­های مخصوص با قطر سوراخ­های 30 میکرومتر بسته بندی شده و در هر جار(محفظه دو لیتری شیشه­ای)، تعداد 25 کیسه قرار داده می­شود، ادامه داد: حدود یک لیتر محلول هضم کننده حاوی آنزیم­های معده­ای یا پانکراس (لوزالمعده) نیز داخل هر جار ریخته می شود و در دمای 38 درجه سانتی گراد، انکوباسیون نمونه­ها صورت می­گیرد.

شیخ زین الدین در خصوص ویژگی­های این دستگاه یادآور شد: کارآمدی و دقت بسیار زیاد دستگاه برای تعیین قابلیت هضم مواد خوراکی در دستگاه گوارش، امکان اندازه گیری قابلیت هضم تعداد 100 نمونه در هر نوبت، کاهش هزینه آزمایش­های هضمی در مقایسه با روش­های درون تنی (in vivo)، افزایش دقت آزمایش و تکرار پذیری نتایج به دلیل حذف اثرات فردی و ذاتی و قیمت بسیار مناسب دستگاه (10 برابر کمتر از نمونه مشابه خارجی) از جمله مهمترین ویژگی­های این دستگاه است./س

برچسب ها: اصفهان ، شهرک ، علمی ، تحقیقاتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.