سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

خوشه آبنبات و فرش خراسان شمالي پايش و ارزيابي شد

مدير توسعه صنعتي و فناوري سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران گفت: فعالیت های خوشه باید به سمتی هدایت شود که سبب افزایش سرمایه های اجتماعی و ارزش افزوده محصولات خوشه و ایجاد تشکل های درون خوشه ای جهت کاهش هزینه ها از طریق خریدهای مشترک و مشارکت در فعالیت های جمعی شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، جلسه پایش سال دوم برنامه های توسعه خوشه هاي صنعتی آبنبات و فرش دستباف خراسان شمالي با حضور مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالي برگزار شد،

در این جلسه ابتدا گزارش اقدامات صورت گرفته دوساله خوشه هاي صنعتي آبنبات و فرش دستبافت توسط عاملين توسعه ارائه گرديده و برنامه های آتي توسعه خوشه اي مورد بررسی و بازنگری قرار گرفت و برخی موارد اصلاح شد .

مدیر توسعه صنعتی و فناوری سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در این خصوص گفت : یکی از مهم ترین عوامل در شکل گیری خوشه صنعتی ایجاد وحدت رویه و نزدیک کردن بنگاه هاست به نحوی که باعث هم افزایی یکدیگر شده و با تکمیل نیازهای هم، زمینه دست یابی به بازارهای مناسب را برای محصول مشترک فراهم کنند که با تشکل گرایی و افزایش BDS ها برای ارائه مشاوره های لازم به واحدهای خوشه بستر لازم فراهم می شود.

سليماني افزود : فعالیت های خوشه باید به سمتی هدایت شود که سبب افزایش سرمایه های اجتماعی و ارزش افزوده محصولات خوشه و ایجاد تشکل های درون خوشه ای جهت کاهش هزینه ها از طریق خریدهای مشترک و مشارکت در فعالیت های جمعی شود.

وی اقدامات صورت گرفته در خوشه هاي صنعتي آبنبات و فرش دستبافت را قابل قبول دانسته و به تداوم روند جاري تاكيد کرد.

وی برنامه هاي توسعه بازار خوشه هاي خراسان شمالي را نقطه عطف خوشه هاي استان برشمرد وگفت: با توجه به قرار گرفتن برنامه هاي توسعه خوشه اي در سال پاياني شبكه سازي ضرورت دارد.

در پايان جلسه از چند واحد آبنبات ريزي و كارگاههاي فرش دستبافت بازديد بعمل آمد و در خصوص اقدامات و روند برنامه هاي توسعه خوشه اي از ذينفعان خوشه نظر خواهي شد./س
برچسب ها: خوشه ، آبنبات ، ارزیابی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.