سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/ پایگاه های میراث جهانی در هر کشوری؛

از شاهکارهای بی بدیل میراثی آن کشور به شمار می آیند

مدیرکل امور پایگاه های میراث جهانی ایران، گفت: پایگاه های میراث جهانی، نگین های درخشان حوزه فرهنگ و تمدن اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


دکتر فرهاد عزیزی در مراسم جشن هفتیمن سالگرد جهانی شدن بیستون در سخنانی افزود: پایگاه های میراث جهانی در هر کشوری از شاهکارهای بی بدیل میراثی آن کشور به شمار می آید.

وی افزود: حفاظت، ساماندهی، مرمت، و بهره برداری از آثار ثبت جهانی شده کار بسیار پیچیده و تخصصی است که باید زیر نظر کارشناسان سازمان جهانی یونسکو صورت گیرد.

عزیزی گفت : مردم تعصب بسیار ویژه ای نسبت به آثار ثبت جهانی شده دارند و روند کار در انها را به دقت مورد نظر قرار می دهند بنابراین این تعصب مردم وظیفه مسئولین امر را دوچندان می کند.

وی با اشاره به کارهایی که در طرح ساماندهی بیستون صورت گرفته، گفت: در بیستون اتفاق ویژه ای افتاده و آن هم همکاری و همراهی مسئولین محلی با متخصصین و مسئولین پایگاه است که در نوع خود بی نظیر است و ما در هیچکدام از پایگاه های میراث جهانی کشور شاهد چنین همکاری و همراهی نبوده و نیستیم.

این مقام مسئول ادامه داد: امروز با افتخار در سراسر کشور و در میان پایگاه های میراث جهانی، بیستون را به عنوان یک پایگاه برتر مثال می زنیم.

وی با اشاره به مشکلات اعتباری پایگاه های میراث جهانی، گفت: در سال 91 تنها توانستیم که 20 درصد کل اعتبارات مصوب خود را جذب کنیم بنابراین برای پیشرفت کارها در مجموعه های ثبت جهانی شده نیازمند همکاری و همراهی مسئولین محلی هستیم که در استان کرمانشاه و مجموعه ثبت جهانی شده بیستون این مهم به خوبی صورت گرفته است/س

برچسب ها: کرمانشاه ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.