سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آسیب به موها از کودکی آغاز می شود

پژوهشگران هشدار می دهند تا افراد در فصل تابستان اگر به ورزش شنا می پردازند حتما مواظب موهای خود باشند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ورزش شنا در فصل تابستان می تواند آسیب جدی به موها وارد نماید.

گفتنی است: دلیل این امر از دست رفتن رطوبت موها و بروز خشکی در آنها به دلیل مواد ضدعفونی کننده و کلر موجود در آب است، به ویژه اگر استخر حالت روباز داشته باشد، گرمای هوا و نور خورشید نیز می تواند رطوبت سطحی پوست سر و موها را جذب نماید.

بررسی ها نشان می دهند: برای جلوگیری از آسیب به موها به ویژه در کودکان والدین می بایست توجه و کنترل دقیقی در استحمام کودک قبل و بعد از پرداختن به ورزش شنا و همینطور استفاده از تجهیزات ورزش مانند کلاه شنا داشته باشند.

از جمله رفتارهای علت والدین موجب آسیب به موی کودک از همان سنین کم می شود بلند کردن بیش از حد مو در دختران خردسال تحت نظارت والدین آنها است که علاوه بر تمرکز تخصیص منابع برای تغذیه ی موها توسط بدن باعث کم شدن تخصیص منابع و ویتامین ها به سایر اعضا و اندام ها به اندازه ی کافی می شود همینطور نگهداری و شست وشوی این حجم مو برای کودک سخت و پر دردسر است و می تواند باعث بروز سر درد در کودک شود.

در خصوص پسران خردسال نیز گاها بعضی از والدین از محصولاتی مانند: ژل های مو برای زیبایی و خوش فرم شدن موهای آنها استفاده می کنند که استفاده از این محصولات برای کودکان و در عین حال شست و شو و جدا کردن مواد چسبنده به موها نیز کار پر درد سری برای والدین خواهد بود.

از دیگر اشتباهات رایج والدین بستن موی دختران خردسال با انواع گیره ها و کش های سر است که می تواند آسیب جدی به ریشه های موهای آنها وارد نماید.

پزشکان توصیه می کنند: تا برای رشد خوب و مناسب موهای اطفال از بستن استفاده از محصولات جانبی و همینطور حرارت برای فرم دادن به آنها جلوگیری شود و موها بلندی در حد استاندارد داشته باشند تا ویتامین ها و مواد آلی صرف استخوان سازی بهتر برای رشد قد کودک شوند./ع2
برچسب ها: مو ، تابستان ، شنا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.