سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس ديوان عدالت اداري در آيين افتتاح دفتر سيستان و بلوچستان:

قلم قضات با توصیه، رفاقت و تهدید از مسیر عدالت خارج نشود

حجت‌الاسلام والمسلمين منتظري گفت: نباید خدایی ناکرده قلم قضات با توصیه، رفاقت، تهدید و ناز و غمزه از مسیر عدالت خارج و حق مردم ضایع شود.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین "محمد جعفرمنتظری" در آيين گشایش این دفتر در استان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: مردم با طرح شکایات خود در این دفتر، دیگر نیازی به تحمل رنج سفر برای آمدن به تهران و ثبت دادخواست یا طرح شکایت ندارند.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور خطاب به مردم استان تصريح كرد: این دفتر تمام درخواست‌های مردم را پیگیری می‌کند ضمن اینکه حسب ضرورت و در صورت نیاز به حضور آنان در دیوان، برای آنها دعوت‌نامه ارسال خواهد شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با افتتاح این دفاتر، و ایجاد سهولت در دسترسی مردم به این نهاد قضائی، گامی در تحقق عدالت قضایی از سوی دیوان عدالت اداری برداشته شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در ادامه تاکید کرد: شعب رسیدگی کننده در دیوان عدالت اداری در مرکز مستقر است و در هیچ جای کشور شعبه ندارد. دفاتر نمایندگی نیز در مراکز استان‌های سراسر کشور برای سهولت دستیابی مردم به خدمات این نهاد قضائی راه‌اندازی شده است.

در جریان افتتاح دفتر نمایندگی دیوان در زاهدان و در پی سفر رئیس دیوان عدالت اداری و هیات همراه به استان سیستان و بلوچستان، حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دیوان عدالت اداری با حضور در شورای اداری استان در ارتباط با ماموریت‌های این نهاد قضائی و ضرورت تعامل دستگاه‌های اجرایی با آن نکاتی را مطرح کرد.‌

رئیس دیوان عدالت ادا‌ری گفت: آمار شکایات سیستان و بلوچستان در سال گذشته در مقایسه با سال 90 افزایش 29 درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه جزئیات میزان شکایات از دستگاه‌های اجرایی در استان طی گزارشی به مسوولان استانی ارایه خواهد شد، اظهار داشت: عنوان دستگاه‌هایی که از آنها شکایت شده استخراج و مشخص شده که در سال 91 هر اداره چه تعداد شکایت داشته است.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور، افزود: آمار شکایات در 3 ماهه سال 92 در مقایسه با سه ماهه سال 91،  نیز افزایش داشته است.

وی ادامه داد: باید در استان‌ها آسیب شناسی شده و علت افزایش شکایات از دستگاه‌ها بررسی و رفع شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به اینکه دیوان عدالت اداری هر ادعایی را قبول نمی‌کند، گفت:‌ بخش قابل توجهی از شکایات ارجاع شده به دیوان پذیرفته نمی‌شود.

وی اضافه کرد:‌ باید بخش حقوقی اداره‌ها و دستگاه‌ها بیش از پیش فعال شود، زیرا فعال شدن و پویا بودن این بخش به نفع مردم، دستگاه و حتی خود مدیران است.

رئیس دیوان عدالت اداری اذعان داشت: باید بین نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها و دستگاه‌های اداری تعامل برقرار شود.

رئیس دیوان عدالت اداری کشور، خاطرنشان کرد: راهنمایی و ارجاع مراجعان، دریافت لایحه دفاعیه از طرفین شکایت، ارسال دادخواست و سایر مدارک به مرکز، ابلاغ اوراق صادره از دیوان، تهیه گزارش از علل عدم انجام احکام و تصدیق تصویر و رونوشت مدارک از جمله وظایف دفتر نمایندگی دیوان عدالت اداری در استان‌ها‌ست.

همچنین رئیس دیوان عدالت اداری کشور با حضور در نشست شورای قضائی استان سیستان و بلوچستان که در محل سالن شهید بهشتی دادگستری استان برگزار شد، سلامت مدیریت را ضامن سلامت زیرمجموعه‌ها دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری اظهارداشت: اگر مدیرخود سلامت کامل داشته باشد، زیرمجموعه او نمی‌تواند ناسالم باشد و اگر هم ناسالم باشد، به دشواری می‌افتد.

وی از دستگاه‌های قضائی خواست تا آنگونه که مقام معظم رهبری تاکید و توصیه فرمودند، هم از حیث سلامت و هم از حیث داشتن مجموعه‌ای کارآمد تلاش و خدمت کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کر د: مدیر سالم تنها به سلامت خود نمی‌اندیشد و از زیر مجموعه خود مراقبت می‌نماید تا آنها در سلامت کامل خدمت کنند و عناصری کارآمد برای جامعه  و در خدمت مردم باشند.

وی اظهار داشت: تبلور نظام اسلامی در وضع قانون و قضاوت است و این وظیفه سنگینی است که برعهده ما قرار دارد و باید سلامت و کارآمدی را با تلاش و خدمت بیشتر تحقق بخشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به مواردی که سلامت اداری را خدشه‌دار می‌کند، عنوان کرد: نباید خدایی ناکرده قلم قضات با توصیه، رفاقت، تهدید و ناز و غمزه از مسیر عدالت خارج شود و حق مردم ضایع شود.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.