سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شبكه سحر در مجله آفريقا

شبكه سحر در يك برنامه زنده به ابعاد مهم ترين خبر اين روزهاي رسانه هاي جهان يعني اتفاقات مصر و بركناري مرسي از قدرت مي پردازد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي رسانه ملي؛  برنامه زنده و گفت و گو محور " مجله آفريقا " سيماي فرانسوي كه جليل مقدادي آن را تهيه مي كند به موضوعات سياسي، اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي مرتبط با حوزه آفريقا اختصاص دارد .

وي گفت :در اين برنامه به موضوعات روز كشورهاي آفريقايي مي پردازيم و از حضور كارشناسان در اين برنامه استفاده مي كنيم تا با ارائه يك تحليل بي طرف مسائل و موضوعات روز قاره آفريقا  به بوته نقد و تحليل سپرده شود . كارشناسان برنامه  به بركناري محمد مرسي رئيس جمهور مخلوع مصر از قدرت در شرايطي كه هيچ كس انتظار چنين اتفاقي را نداشت ولي از آنجا كه ارتش مصر وارد ماجراي اعتراضات مردمي شد، دست به كودتاي نظامي زده و وي را بركنار و بازداشت نمودند، همچنين اينكه اين همه در حالي به وقوع پيوست كه رئيس جمهور منتخب شاخه اسلام‌گرا منتسب به جريان اخوان المسلمين، نتوانست از هيچكدام از گروه ها و كشورها درخواست كمك نمايد، خواهند پرداخت.

تهيه‌كننده "مجله آفريقا‌" افزود: جوانب ديگر موضوع و ناتواني او در حل مشكلات عديده اقتصادي مصر  و افزايش فشار افكار عمومي عليه مرسي با حضور كوروش فخر طاولي به عنوان كارشناس برنامه به بحث  گذاشته خواهد شد. 

احمد نخستين مجري اين برنامه تلويزيوني است و مهشيد حاجي ستوده دستيار تهيه كننده و فريد ارس خاني به عنوان تدوينگر در اين برنامه كه شامل بخش هاي مختلفي از جمله گفت وگوي مجري با كارشناس، پخش گزارش، تصاوير مربوط به موضوع برنامه و ... است، همكاري مي‌كنند.

" مجله آفريقا " سه شنبه 18 تير از ساعت 11:25 به وقت تهران براي علاقمندان به مسائل قاره آفريقا از سيماي فرانسوي شبكه بين المللي سحر ورق خواهد خورد./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.