سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان خبر داد:

بهره برداري از 100 واحد "توليدي صنعتي" در سمنان طي سال گذشته

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سال گذشته در اين استان ۱۰۰ واحد توليدي صنعتي به بهره برداري رسيده است و طبق برنامه ريزي هاي انجام شده امسال نيز120 واحد توليدي افتتاح مي شود.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از  "شاتا" علي پورنبوي با اشاره به فعاليت يك هزار و ۹۲۴ واحد توليدي صنعتي در استان سمنان گفت: در اين واحدها ۴۵ هزار و ۴۹۸ نفر مشغول به كار هستند و علاوه بر اين ۲۲۸ طرح توسعه صنعتي با اشتغالزايي هشت هزار و ۶۳۳ نفر در حال اجراست.

پورنبوي گفت: براي رفع مشكلات واحدهاي توليدي صنعتي استان سمنان سال گذشته ۱۴۲ واحد توليدي براي دريافت بيش از سه هزار ميليارد ريال تسهيلات به بانكها معرفي شدند كه از اين رقم دو هزار و ۱۶۰ ميليارد ريال آن مصوب شد.

وي گفت: تاكنون از محل اين منابع براي تامين سرمايه ثابت و در گردش، ۴۳۷ ميليارد ريال به ۱۰۰ واحد توليدي صنعتي پرداخت شده است.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت اضافه كرد: توليدكنندگان استان سمنان سال گذشته، 167 ميليون دلار صادرات داشتند كه نسبت به سال 90 رشد 23 درصدي را نشان ميدهد.

وي تصريح نمود: يكصد و 14 فقره معافيت گمركي توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان براي واحدهاي صنعتي در سال گذشته صادر شد كه عليرغم تمام تحريمها همه اين‏ها نشان‏دهنده رشد توليد دراستان است.

پورنبوي افزود: سال گذشته يكهزار و 665 تقاضاي سرمايه گذاري در اين استان به ثبت رسيده است كه ايجاد 40 هزار و 289 شغل را به همراه خواهد داشت.

رييس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بيان اينكه 38 نوع ماده معدني در حال حاضر در معادن استان به بهره برداري مي رسد تصريح كرد: استان سمنان 40 درصد گچ كشورحدود60 درصد نمك،15 درصد سولفات سديم و زغال سنگ و 20 درصد كروميت كشور را تامين مي كند.

همچنين از نظر تعداد معادن رتبه پنجم و از نظر ميزان استخراج معادن رتبه ششم را دارا هستيم.

وي با اذعان به اينكه مواد معدني شناسايي شده موجود تنها در 33 درصد از پهنه استان انجام شده است خاطر نشان كرد: شناسايي پهنه ناشناخته از مواد معدني موجود در استان در دستور كار قرار گرفته و با هماهنگي سازمان زمين شناسي عمليات شناسايي محدوده هاي معدني و پهنه هاي ناشناخته جديد مورد رصد قرار مي گيرد.

پورنبوي اظهار كرد: تنظيم برنامه عملياتي مدون، رفع بلاتكليفي پهنه هاي معدني و پروانه معدني ورصد مجوزهاي صادره (بانك اطلاعاتي مدون)، بازنگري در شيوه وصول حقوق دولتي و ميزان آن در سال جاري و اطلاع رساني به مردم درخصوص وضعيت معادن استان در اولويت برنامه هاي امسال قرار دارد.

پورنبوي با بيان اينكه از ابتداي سال تا كنون 31 جلسه استاني و شهرستاني در بخش معدن تشكيل شده است افزود: در اين راستا 95 محدوده معدني با مساحت 867 كيلومتر مربع تعيين تكليف و به مزايده گذاشته شده است.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.