سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

وجود 65 هزار واحد صنعتی و معدنی فعال در کشور

هم اکنون 65 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که صیانت از تمام آنها، مسوولیت این وزارتخانه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون برنامه‏ ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه 65 هزار واحد فعال صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد که باید از آنها صیانت شود، گفت : در مجموع 25 هزار واحد صنعتی مورد تحلیل قرار گرفته‏ است.

شجاعی  افزود:آرمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شدن به مشاور بخش اقتصادی کشور، تلاش برای درآمدزایی ریالی و ارزی و خودداری از تصدی گری صنایع و واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت 40 درصد از اقتصاد کشور را مدیریت می‏کند و باید در این زمینه نقش خود را در آینده ایفا کند، ادامه داد: ما یک برنامه استراتژِیک به عنوان رویکرد توسعه ‏ای داریم که باید به آن بپردازیم.

 معاون برنامه‏ ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 20 هزار پروژه در حوزه صنعت و معدن کشور در دست انجام است، تصریح کرد: 15 هزار جواز تاسیس نیز در کشور صادر شده است.

 شجاعی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، 50 درصد از صادرات کشور با ارزش افزوده بالا است، اظهارکرد: در حال حاضر کشور ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در ساخت کارخانه و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در ساخت ماشین‏آلات کارخانه است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی لازم به منظور واگذاری برنامه‏ های راهبردی و استراتژی را در قالب تفاهم‏نامه برای اجرا دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع تفاهمات خوبی نیز با انجمن‏ها و تشکل‏های خصوصی در زمینه‏ های مختلف صورت گرفته است./س

 

 


برچسب ها: واحد ، صنعتی ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.