سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بخاطر اقدام عليه مورالس؛

بوليوي سفراي برخي کشورهاي اروپايي را احضار کرد

وزارت امور خارجه بوليوي سفراي برخي ازکشورهاي اتحاديه اروپا را در ارتباط با فرود اجباري هواپيماي حامل "اوو مورالس" رئيس جمهور اين کشور در فرودگاه وين احضارکرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  رويترز، دولت بوليوي خواستار پاسخگويي جمعي از دولتهاي اروپايي از جمله دولت فرانسه، پرتغال، اسپانيا و ايتاليا در مورد اقدام خصمانه اخيرشان عليه "اوو مورالس" رييس جمهور آن کشور و ممانعت از ورود هواپيماي وي به حريم هوايي شان به بهانه حضور "ادوارد اسنودن" در آن هواپيما شد. 

بوليوي اين اقدام کشورهاي اروپايي عليه مورالس را مصداق واقعي "تروريسم دولتي" اي خوانده بود که دولت آمريکا و کشورهاي اروپايي مجري آن هستند. 

در جريان سفر هفته گذشته مورالس از مسکو جمعي از کشورهاي اروپايي پس از طرح شايعه حضور "اداوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا در آن هواپيما مانع از ورود هواپيماي مورالس به حريم هوايي کشورهاي شان شدند.

"آماندا داويلا" وزير ارتباطات دولت بوليوي روز گذشته با مطرح کردن درخواست دولت بوليوي از کشورهاي اروپايي افزود "ما پرسش ساده اي را از دولت اسپانيا و ساير دولتهاي اروپايي بدليل اقدام اخيرشان مطرح کرده ايم و خواستار آن شده ايم تا به اين پرسش ها پاسخ دهند. اين نخستين باري است که چنين "تروريسم دولتي" اي عليه يک رييس جمهور و يک ملت اعمال مي شود."

وي در ادامه افزوده است "ما بر اين باوريم که دولت آمريکا مي دانست که اسنودن در هواپيماي رييس جمهور بوليوي نيست. دولت آمريکا از اقدام اخير تنها قصد انتقام جويي از مورالس را داشت چرا که رييس جمهور بوليوي انتقادات بسياري را عليه دولت آمريکا مطرح کرده است." 

"ادوارد اسنودن" مامور پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکاست که بدليل افشاي اسناد محرمانه آژانس امنيت ملي آن کشور از سوي دولت آمريکا تحت پيگرد قرار گرفته است. دولت اوباما تا اين لحظه با کارشکني هاي خود مانع اعطاي پناهندگي از سوي کشورهاي جهان به اسنودن شده است. 
برچسب ها: بولیوی ، اروپا ، مورالس ، اسنودن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.