سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

شهید حکیم نقش بسیار زیادی در پیروزی عراق داشت

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: شهید حکیم در راستای مبارزه با دشمنان بسیار تلاش کرد و توانست عراق را در مبارزه با صدام به پیروزی برساند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگارران قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم گرامیداشت آیت الله سید محمد باقر حکیم که پیش از ظهر دوشنبه با حضور اعضای مجلس اعلای عراق، آیت الله مقتدایی، محمد دلبری شهدار قم و اعضای شورای شهر و برخی مسئولان استان قم در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد؛ اظهار داشت: آیت الله سید محمد باقرحکیم، هم عالم و هم شهید است و با هجرت به قم 23 سال در شهر کریمه اهل بیت (س) زندگی کرده است و نامگذاری خیابانی در قم می‌تواند در راستای تکریم و تجلیل از این شهید بسیار موثر باشد.

وی با اشاره به نقش شهید حکیم در مبارزه با دشمنان اسلام بیان کرد: شهید آیت الله حکیم سهم بسیار زیادی در پیروزی عراق در مبارزه با صدام داشت و به همین دلیل بوده است که دشمنان او را نشانه گرفتند و سرانجام به شهادت رساندند و اگر این عالم زنده و در کنار مرجعیت بودند شرایط عراق در حال حاضر این گونه نبود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهید حکیم سستی به دل راه نداد و هیچ گاه تسلیم نشد و همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرد و آثار فراوانی نیز در مباحث گوناگون دارد به رغم این که بیشتر عمر خود را در راه مبارزه گذراند.

وی یادآور شد: قرآن، به عنوان کتاب هدایت انسان و روایات اهل بیت(ع) به اموری می‌پردازد که بیانگر شخصیت افراد است؛ علم، ایمان، هجرت، جهاد، صبر و استقامت معرف شخصیت علما، مجاهدان و مومنان است.

امام جمعه قم با اشاره به آیه ای از قرآن کریم و با بیان این که بیش از 80 مورد در رابطه با عالم و علم در قرآن سخن آمده است؛ اظهار کرد: کسانی که زندگی عالمانه و مومنانه دارند از مقام بالایی برخوردار هستند و کسانی که ایمان به خدا دارند و اعمال صالح انجام می‌دهند خداوند محبت آنها را در دل بندگانش قرار می‌دهد هر چند کسی آن افراد با ایمان را نشناسد./س

برچسب ها: قم ، حکیم ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.