سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استقبال از ماه رمضان؛

چگونه اعمالمان را مورد قبول خداوند قرار دهیم

روزهای پایانی ماه شعبان جایگاه ویژه ای بر مقبولیت اعمال در پیشگاه خداوند دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی کارشناس مذهبی درگفتگو با خبرگاران معارف باشگاه خبرنگاران گفت: استغفار بسیار و توبه از گناهان به درگاه خداوند در روزهای پایانی ماه شعبان اهمیت بسیاری بر مقبولیت اعمال روزه داری در ماه پر فضیلت رمضان دارد.
وی بابیان توضیحات بیشتر افزود: استغفار وتوبه، دعای زیاد، تلاوت قرآن مجید، توجه به حق الناس، ادای دین و قرض ، تحویل امانت به صاحبان اصلی، رفع کینه  از دل، به طور کلی پروا از خداوند در نهان و آشکار، توکل بر خداوند، لازمه ی مقبولیت اعمال در ماه مبارک است.
ادیب یزدی با اشاره به اهمیت روزهای پایانی ماه شعبان گفت: بنابر فرمایش امام صادق(ع)، هرکس سه روز آخر شعبان را روزه بدارد و آنها را به ماه رمضان متصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می نویسد.
وی ادامه داد: دعا کردن برای دیگران به ویژه مسلمانان و مؤمنان در روزهای پایانی ماه شعبان زمینه را برای مقبولیت اعمال مهیا می سازد.
ادیب در پایان با اشاره به اعمال دیگر روزهای پایانی ماه شعبان افزود: به جا آوردن ذکر های استغفار، ذکر صلوات خواندن دعای شعبانیه، دعای شب آخر شعبان و دعاهای مرتبط با روزهای پایانی ماه شعبان، تلاوت قرآن مجید، نیایش و دعای بسیار از اعمال پر فضیلت روزهای پایانی ماه شعبان است. /ز
برچسب ها: مسلمانان ، صلوات ، شعبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.