سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده 7 درصد از ظروف یک بار مصرف در میادین میوه و تره‌بار

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران گفت:هشت درصد کل ظروف یک بار مصرفی که در سطح شهر تهران مصرف می‌شود، در سازمان میادین میوه و تره‌بار استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس صفایی در نشست خبری روز بدون نایلکس با بیان اینکه بین هفت تا هشت درصد کل ظروف یک بار مصرفی که در سطح شهر تهران مصرف می‌شود، در سازمان میادین میوه و تره‌بار استفاده می‌شود، افزود: به دلیل همین نقش هفت تا هشت درصدی در تولید ظروف یک بار مصرف، باید در چارچوب یک سیاست تشویقی و انتخابی برای جایگزینی آنها وارد می‌شدیم تا فرصت الگوگیری در باقی بازارها را فراهم آوریم.
وی با بیان اینکه سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران و فرآورده‌های کشاورزی از سه سال قبل بسته‌ای از سیاست‌ها را برای ارتقای معیارهای محیط زیستی در سطح بازارها و میادین تحت پوشش خود آغاز کرده است، افزود: یکی از سیاست‌های این بسته، جایگزینی ظروف یک بار مصرف و کیسه‌های پایه پلیمری بود، زیرا در کشور ما به دلیل ارزان‌ بودن این ظروف پایه پلیمری، سرانه استفاده از آنها از نرم جهانی بالاتر است. 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران با بیان اینکه در طی دو سال گذشته با یک زمان‌بندی مناسب در ترویج استفاده از ظروف تجزیه‌پذیر اقدامات بسیاری انجام داده‌ایم، افزود: 1.5 میلیون نایلکسی که در بازار مصرف می‌شد، اکنون کاملا جایگزین شده است. 
صفایی اظهار کرد: ظروف تجزیه‌پذیر به دو نوع ظروف تجزیه‌پذیر پایه گیاهی و ظروف تجزیه‌پذیر پایه پلیمری که مواد افزودنی تجزیه‌پذیر دارند، تقسیم می‌شود و در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران کارخانه‌ای را برای تولید ظروف تجزیه‌پذیر پایه گیاهی تاسیس کرده‌ایم.
وی ادامه داد: در گذشته تنها ظروف پایه گیاهی تولید می‌شد، اما از شش ماه گذشته که این کارخانه را احداث کرده‌ایم، نایلکس‌های پایه‌ گیاهی نیز تولید می‌شود. 
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهر تهران با اشاره به استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی برای استفاده از این ظروف، اظهار کرد: از آنجا که 1.5 میلیون نایلکس در روز در میادین میوه و تره‌بار شهر تهران مصرف می‌شود، فرصت بزرگی برای انتشار شعارهای زیست محیطی داریم که به همین دلیل روزانه 500 هزار نایلکس با شعار روز جهانی «بدون نایلکس» در دسترس مردم قرار می‌گیرد. 
صفایی در خصوص برگزاری مراسم‌های مختلف به مناسبت روز جهانی «بدون نایلکس» اظهار کرد: در یکی از میادین میوه و تره‌بار طی چهار روز مراسمی برگزار شده و 23 میدان دیگر نیز هر کدام یک روز را برای برگزاری مراسم‌های مختلف اختصاص داده‌اند./ف
برچسب ها: معیار ، زیست ، محیطی ، میادین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.