سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امضاء تفاهم نامه سه جانبه اعزام نیروی کار به خارج از کشور

در راستاي توسعه صادرات نیروی کار، با همكاري سازمان توسعه تجارت ایران ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفي کارفرمايي دفاتر مشاوره شغلي و کاريابي هاي بين المللي ايران، تفاهم نامه سه جانبه ی روز سه شنبه مورخ 18 تیرماه در محل سازمان توسعه تجارت ایران امضاء خواهد شد.

محمد مهدی نهاوندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با اشاره به رسالت و جایگاه ويژه سازمان توسعه تجارت ایران در برقراری ارتباط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها گفت:  با توجه به  همراهی پرتوان بخش خصوصی در اجرایی نمودن توافقات بین المللی و گشوده شدن فصل مشترکی در همکاریهای فی مابین به منظور حضور هر چه بیشتر فارغ التحصیلان و نیروهای فنی و متخصص ایرانی در بازار کار جهانی ، صدور خدمات فنی، مهندسی و پزشکی و جذب درآمدهای ارزی ایرانیان خارج از کشور تفاهم نامه سه جانبه ی با رویکرد استفاده از توانایی های بین المللی این سازمان و کسب فرصتهای شغلی مناسب در خارج از کشور امضاء خواهد شد.
 
وی در ادامه اعزام نیروی کار به خارج از کشور را یکی از مصادیق صادرات خدمات ذکر نموده و توسعه این حوزه از صادرات غیرنفتی کشور را مستلزم همکاری های نزدیک تر نهادهای دولتی مسئول و تشکل های فعال بخش خصوصی دانست.
 
نهاوندی همچنین ضمن اشاره به بهره مندی کشور از مزیت نیروی انسانی تحصیلکرده و با تجربه افزود: با انعقاد تفاهم نامه مذکور انتظار می رود شاهد حضور پررنگ تر نیروی کار مازاد کشور در بازارهای بین المللی باشیم.
 
معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت از مهمترین اهداف این تفاهم نامه به تقویت و تعمیق ارتباط موثر، فعال درون بخشی و برون بخشی در راستای توسعه اشتغال در خارج از کشور ، حضور بیشتر در بازار کار جهانی ، طراحی و اجرای طرح های پژوهشی مرتبط با اشتغال در خارج از کشور اشاره داشت.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.