سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير بهداشت عنوان كرد:

مديران سلامت از اعتبارات موجود حداكثر بهره‌وري را داشته باشند/ پيشرفت‌هاي معجزه‌آساي علمي و تكنيكي در حوزه سلامت

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: مديران سلامت از اعتبارات موجود حداكثر بهره‌وري را داشته باشند.

به گزارش گروه علمي با شگاه خبرنگاران به نقل از  وب‌دا، دكتر محمدحسن طريقت منفرد شب گذشته در برنامه زنده «پايش» شبكه يك سيما كه به موضوع «بررسي ويژه نظام سلامت در ايران» اختصاص داشت، ضمن بيان اين مطلب افزود: كمبود اعتبارات حوزه سلامت يك بحث جهان شمول است و اين مساله به مديران سلامت تكليف مي‌كند تا از امكانات و اعتبارات موجود، حداكثر استفاده و بهره‌وري را داشته باشند تا جايي كه پرت منابع نداشته باشند.

تربيت 120 هزار پزشك و 200 هزار پيراپزشك

وزیر بهداشت به تبيين دستاوردها و پيشرفت‌هاي حوزه سلامت بعد از انقلاب اسلامي پرداخت و گفت: از نظر منابع انساني تحصيلكرده كه شاخص بسيار مهمي است، تاكنون 120 هزار پزشك و 200 هزار پيراپزشك تربيت كرده‌ايم و در حال حاضر در غير برخوردارترين نقاط كشور نيز مراكز درماني و بيمارستان‌ها به مردم ارائه خدمت مي‌كنند.

پيشرفت‌هاي علمي حوزه سلامت دوشادوش با پيشروترين كشورهاي دنيا

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: پيشرفت‌هاي علمي و تكنيكي ما از بسياري از كشورهاي مشابه بهتر است و كشور ما از اين لحاظ بعضاً دوشادوش پيشروترين كشورهاي دنيا حركت مي‌كند.

دكتر طريقت با تاكيد بر اين كه مهم‌ترين نياز ما در مديريت يك نياز فرابخشي است، خاطرنشان كرد: با وجود يك رشته و تخصص در مديريت بهداشت و درمان، مشكل ما حل نمي‌شود و وقتي منابع محدود است بايد در مصارف اولويت‌ها را در نظر بگيريم.

پزشكان خانواده در حين خدمت تخصص مي‌گيرند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از تصويب مصوبه‌اي در شوراي آموزش پزشكي تخصصي براي ارتقاي جايگاه پزشكان عمومي خبرداد و گفت: براساس اين مصوبه مقرر شد پزشكان عمومي به عنوان پزشك خانواده بتوانند در حين خدمت با آموزش‌هاي مجازي و حضوري مورد نياز، بعد از چند سال تخصص بگيرند.

وي افزود: ما براي اجراي برنامه پزشك خانواده نياز به 40 تا 70 هزار پزشك داريم كه با اين مصوبه به اندازه نيازمان پزشك خانواده متخصص تربيت خواهيم كرد.

احياي طب عمومي با تصويب تخصص پزشك خانواده

وزير بهداشت اعلام كرد: با مصوبه شوراي آموزش پزشكي تخصصي، طب عمومي در كشور احيا شد.

دكتر طريقت خاطرنشان كرد: در اين مصوبه مواردي نظير آموزش مجازي و حضوري پزشكان خانواده براي گذراندن دوره تخصص اين رشته لحاظ خواهد شد و اين امر موجب احياي طب عمومي در كشور مي‌شود.

وي افزود: پزشك عمومي بدنه طبابت در كشور است و مهم‌ترين قسمت اين بخش را تشكيل مي‌دهد كه اين مصوبه جايگاه علمي و اجتماعي طب عمومي در قالب برنامه پزشك خانواده را احيا مي‌كند.

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، آموزش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.