سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماحصل بی پولی، بی برنامگی و بی توجهی؛

بوکس ایران حتی به فینال آسیا هم نرسید/ قزاق ها باز خط پایان ما شدند

نتیجه مسابقات آسیایی اردن شوکی بود که البته لازم بود به مشت زنان ما و به خصوص مسئولان وارد شود، تنها سه مدال برنز و عدم راه یابی به فینال این رقابتها دغدغه ای است که باید آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ، بالاخره مسابقات قهرمانی بوکس آسیا به پایان رسید. مسابقاتی که به میزبانی اردنی ها و یک ماه زودتر از موعد شروع شد.تیم ملی بوکس کشورمان درحالی که هیچ اردوی برون مرزی نداشت 40 روز مانده به آغاز مسابقات انتخابی خود را برگزار کرد تا در نهایت در وزن 52 کیلو گرم ایمان طیبی – در وزن 60 کیلو گرم محمد مومیوند- در وزن 56 کیلو گرم احسان سپهوندی – در وزن 64 کیلوگرم گل آرا- در وزن 69 کیلو گرم امین قاسمی پور- در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی – در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی – در وزن 91 کیلوگرم علی مظاهری و در وزن 91+ کیلوگرم جاسم دلاوری ترکیب اصلی تیم ملی را تشکیل بدهند.

در وزن 49 کیلوگرم نیز تیم ملی کشورمان نماینده ای نداشت.مشت زنان ملی پوش در فرصت کوتاه یک ماه تا 40 روزه خود در مجموعه ورزشی انقلاب تمرینات خود را پیگیری کردند.

تمریناتی که البته با حواشی و مشکلاتی از جمله سالن غذا خوری- نبود پزشک – مشکل استخر و ... همراه بود. به هر حال تیم ملی بوکس با مشکلات مالی شدید و با بودجه بسیار کم راهی بیست و پنجمین دوره از مسابقات قهرمانی آسیا شد درحالی که اگر چه نواقص ،‌ کمبودها و مشکلات زیادی داشتیم اما کادر فنی به مدال آوری مهره های باتجربه ای همچون علی مظاهری ، امین قاسمی پور – طیبی- گل آرا- دلاوری و روزبهانی و ....امید زیادی داشتند.

امیدهایی که البته تنها با 3 مدال برنز پاسخ داده شد. مسابقات قهرمانی بوکس آسیا با حضور 143 بوکسور از 27 کشور آسیایی از 9 تیر آغاز شد.



بر اساس قرعه کشی دور نخست در وزن 52 کیلو گرم ایمان طیبی با بوکسوری از قرقيزستان– در وزن 56 کیلوگرم احسان سپهوندی با مشت زنی از ژاپن– در وزن 60 کیلوگرم محمد مومیوند با مشت زن کويت– در وزن 64 کیلوگرم فروتن گل آرا با پاکستان– در وزن 69 کیلو گرم امین قاسمی پور با ژاپن– در وزن 75 کیلوگرم سجاد محرابی با اندونزي– در وزن 81 کیلو گرم احسان روز بهانی با ترکمنستان – در وزن 91 کیلوگرم علی مظاهری با قرعه استراحت و در وزن 91+ کیلو گرم جاسم دلاوری با مشت زنی از کره جنوبی مصاف داشت.

*وزن 49 کیلوگرم و تیم ملی بدون نماینده

تیم ملی بوکس کشورمان در وزن 49 کیلو گرم نماینده ای برای مسابقات آسیایی نداشت و اتفاقاً شاید با این شرایط مالی بهترین تصمیم بود، چرا که ما در اوزان پر امید به کسب مدال امیدوار بودیم و البته به آن نرسیدیم چه برسد به وزن 49 که نماینده  مطمئنی نیز در آن نداشتیم.

*وزن 52 کیلوگرم و باخت طیبی در دور اول

ایمان طیبی نماینده 52 کیلوگرم ما در این دوره از مسابقات آسیایی بود.

مشت زنی که در همان دور اول و در مصاف با بوکسور قرقیزستان باخت و از دور مسابقات حذف شد. این درحالی بود که کادر فنی امید زیادی به مدال آوری طیبی داشتند.



*وزن 56 کیلوگرم و حذف زودهنگام سپهوندی


در وزن 56 کیلو گرم ، احسان سپهوندی نماینده کشورمان بود که در همان بازی اول مقابل مشت زن ژاپنی بازی را واگذار کرد و از دور مسابقات حذف شد تا امیدهایش را برای کسب مدال آسیایی در این دوره از مسابقات به فراموشی بسپارد.

*وزن 60 کیلوگرم وباخت مومیوند در دور دوم

محمد مومیوند نماینده کشورمان در وزن 60 کیلوگرم بود.

مومیوند در دور اول مشت زن کویتی را شکست داد اما در دور دوم با بوکسور قزاق مسابقه داشت که در آن دیدار به حریف باخت و از دور رقابتها حذف شد. کادر فنی به داوری این دیدار اعتراض زیادی داشتند.



*وزن 64 کیلوگرم و گل آرای ناکام


فروتن گل آرا نیز یکی از  با تجربه های تیم ملی بوکس بود که در وزن 64 کیلوگرم راهی اردن شده بود. گل آرا در حالی که در تمام مسابقات انتخابی داخل کشور برنده از میدان خارج شده بود اگر چه در دور اول مشت زن پاکستانی را شکست داد اما در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی خود نتیجه را واگذار کرد.

*وزن 69 کیلوگرم و امین قاسمی پور، با تجربه های بی مصرف

امین قاسمی پور بوکسور المپیکی ما در وزن 69 کیلوگرم در همان دور اول رقابت ها حذف شد تا نشان دهد تنها تجربه داشتن کافی نیست.

قاسمی پور در همان دور اول مقابل مشت زن ژاپنی باخت تا یکی از ناکامان اصلی بیست و پنجمین دوره بازی های بوکس قهرمانی آسیا باشد.

*وزن 75 کیلوگرم و عملکرد نسبتاً خوب محرابی

سجاد محرابی یکی از بوکسوران بود که در این دوره نسبت به دیگر مشت زنان عملکرد بهتری داشت. محرابی در وزن 75 کیلوگرم ابتدا حریف اندونزیایی خود را برد سپس مشت زن ترکمنستان را شکست داد.

در مصاف بعدی مقابل مشت زن چین تایپه پیروز شد  و در نیمه نهایی مقابل حریف قزاق خود شکست خورد تا مدال برنز این مسابقات را بدست بیاورد.



*روزبهانی باز هم به قزاق ها باخت


در وزن 81 کیلوگرم احسان روزبهانی با تجربه نماینده تیم ملی کشورمان بود که با توجه به مشت زنی اش در لیگ نیمه حرفه ای بوکس جهان انتظار می رفت حتی مدال طلای این رقابتها را کسب کند.

روزبهانی در دور اول حریف ترکمنستان خود را برد سپس با عربستان رقابت کرد و پس از برد در آن مبارزه به حریف قزاق خود در نیمه نهایی باخت تا وی نیز به کسب مدال برنز قانع باشد.



*وزن 91 کیلوگرم و کاپیتان همیشه ناراضی از داوری


در وزن 91 کیلوگرم علی مظاهری نماینده تیم ملی بوکس کشورمان بود. مظاهری در دور اول با استراحت مواجه بود و در دور بعد به مشت زن اردنی باخت تا انتقادات زیادی را بهمراه داشته باشند.
البته بازهم بحث ناداوری توسط کادر فنی عنوان شد که البته از مشت زنی با تجربه مظاهری چنین توجیهاتی قابل قبول نیست.



*وزن 91+ کیلوگرم و برنز دلاوری


جاسم دلاوری نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان در این دوره از بازی ها بود.

دلاوری ابتدا مشت زن کره جنوبی را شکست داد و سپس بوکسور چین را برد و در انتها نیز در مصاف با بوکسور قزاق در نیمه نهایی محکوم به باخت شد تا برنز کسب کند.

*مقایسه ای با دور قبل مسابقات قهرمانی بوکس آسیا

تیم ملی بوکس کشورمان در پایان این دوره از مسابقات قهرمانی بوکس آسیا تنها سه مدال برنز کسب کرد در حالی که در دوره گذشته ما با 4 بوکسور عازم این مسابقات شده بودیم و عبدالمجید سپهوند نقره و محمد نوری پور برنز کسب کرده بود./مح
برچسب ها: بوکس ، مسابقات ، اردن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.