سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

3 طرح عمرانی آب و فاضلاب در استان یزد به بهره‌برداری رسید

سه طرح عمرانی با اعتباری بالغ بر 169 میلیارد ریال در مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در استان یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش 'گروه استانهای باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار داشت: این سه طرح از مهمترین طرح‌های عمرانی استان در بخش آب و فاضلاب هستند که با اعتباری بالغ بر 169 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده‌اند.

علی اسلامی افزود: فاز دوم تصفیه‌خانه فاضلاب شهر یزد که یکی از پروژه‌های مهر ماندگار است با هزینه‌ای بالغ بر 133 هزار و 890 میلیون ریال به روش لجن فعال SBR با ظرفیت 32 هزار متر مکعب در شبانه روز طراحی و ساخته شده که یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر یزد، جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب به 225 هزار نفر افزایش یافته و حجم فاضلاب قابل تصفیه به 48 هزار متر مکعب در شبانه روز خواهد رسید.

اسلامی عنوان کرد: مخزن 10 هزار متر مکعبی شهر اردکان نیز با هدف افزایش ظرفیت ذخیره سازی آب و جبران نوسانات ساعتی در فصول مختلف با اعتبار 10 ملیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی استانی ساخته شده که با بهره‌برداری از این مخزن ظرفیت حجم مخازن شهر اردکان از 25 هزار و 500 مترمکعب به 35 هزار و 500 متر مکعب خواهد رسید.

وی یادآور شد: ایستگاه پمپاژ خیرآباد که با هدف انتقال آب از این مخازن به مخازن باغ خان و غدیر، طراحی و اجرا شده است، برای تامین فشار مناطق زیر پوشش این محدوده است که شامل هفت عدد الکتروپمپ با ظرفیت 5هزار و 126 مترمکعب در ساعت است که با اعتبار 25 هزار و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی (ملی) و منابع داخلی تامین شده است.
برچسب ها: یزد ، عمرانی ، بهره برداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.