سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رمضان بهترین فرصت برای خودسازی است

عضو هیئت علمی جامعة ‌الزهرا گفت: ماه مبارک رمضان ماه عبادت و خودسازی و بهترین فرصت برای مبارزه با نفس است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، معصومه ظهیری با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در آستانه حلول ماه مبارک رمضان هستیم و باید قدر این ماه را بدانیم چرا که رمضان ماه عبادت و خودسازی است و ویژگی‌های بسیاری دارد.

وی افزود: امسال روزهای ماه مبارک رمضان با توجه به قرار داشتن در فصل گرما طولانی‌ترین زمان برای روزه‌داری است و از نظر اوقات فراغت برای اقشار مختلف از جمله دانش‌آموزان و دانشجویان فرصت زیادی زیادی وجود دارد و همه این ویژگی‌ها موجب می‌شود که دقت بیشتری داشته باشیم.

عضو هیئت علمی جامعة‌ ‌الزهرا بیان کرد: در روایت داریم که اگر کسی در روزهای گرم تابستان روزه بگیرد نشانه بندگی است یعنی اینکه خداوند را عبادت و اطاعت می‌کند و این ماه فرصتی برای تمرین مبارزه با نفس است.

وی ادامه داد: رمضان فرصتی برای نه گفتن به هر آنچه که تحریک کنده و وسوسه کننده بوده و بله گفتن به امر الهی است؛ خیلی لذت‌های حلال در ماه مبارک بر ما حرام می‌شود و اگر کسی مهارت نه گفتن به وسوسه‌های حلال را پیدا کند در مقابل حرام قدرت مقاومت پیدا می‌کند.

مشاور استاندار قم در امور بانوان خاطرنشان کرد: همه شب‌ها، سحرها و روزهای رمضان فرصت تغییر را برای انسان ایجاد می‌کند، اگر بتوانیم با تدبیر تقدیر الهی را به حال خود تغییر دهیم نو می‌شویم و این نو شدن و تازه شدن در عید فطر برای ما تثبیت می‌شود و می‌توانیم این تحول عظیم را در وجود خود و جامعه ایجاد کنیم./س

برچسب ها: قم ، رمضان ، فرصت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.