سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/ آیت‌الله حسینی بوشهری؛

آیت‌الله حکیم مرزبان اعتقادات تشیع و شهید راه حق است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: آیت‌الله محمد باقر حکیم و خانواده‌اش هم مرزبان اندیشه و فکر دینی بودند و در این راه به درجه رفیع شهادت رسیدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله محمد باقر حکیم که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برگزار شد اظهار کرد: در شکل‌گیری شخصیت یک فرد عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که تمام آنها یا حتی یکی از آنها معرف شخصیت او خواهد بود.

وی افزود: قرآن کتاب هدایت انسان‌هاست و به ویژگی‌هایی اشاره می‌کند که بیان‌گر شخصیت افراد است؛ علم، ایمان، هجرت، جهاد، صبر و استقامت از جمله این خصوصیات هستند که شخصیت فرد را نشان می‌دهند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه به بیان قرآن کریم کسانی که زندگی عالمانه و مومنانه دارند از جمله افرادی هستند که در نزد خداوند درجات بالایی هم دارند گفت: کسانی که ایمان و عمل صالح داشته باشند محبتشان در دل‌های مردم قرار می‌گیرد و این امر در پرتو ایمان حاصل می‌شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه آیت‌الله محمد باقر حکیم ارادت ویژه‌ای به امام و انقلاب داشت ابراز کرد: امام خمینی(ره) نیز فرموده بودند آقای حکیم از مهمانان ویژه من و جمهوری اسلامی است و در جایی دیگر خطاب به شهید حکیم گفتند من شما را از دو منظر دوست دارم نخست اینکه فرزند آیت‌الله حکیم هستید و دیگر اینکه مجاهد فی‌ سبیل‌الله محسوب می‌شوید./س

برچسب ها: قم ، حکیم ، مرزبان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.