سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

بهره‌مندی از در‌آمدهای کلانشهرها در شهرهای کوچک عین عدالت است

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: بهر‌ه‌مندی از در‌آمدهای کلانشهرها در شهرهای کوچک عین عدالت است چرا که با این کار بخشی از مشکلات عمرانی این مناطق حل می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه‌خلخال اظهار داشت: حمایت از شهرداری‌ها که نقش مهمی در حوزه عمران شهری دارد همواره مدنظر بوده و در این راستا جذب اعتبار از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با هدف توسعه و عمران شهری از جمله اقدامات و پیگیر‌ی‌های بنده در یک سال گذشته بوده است.

وی تعامل با شوراهای اسلامی خلخال، کوثر، هشتجین و کلور و همچنین شهرداران در راستای ارائه خدمات بهتر و شایسته به شهروندان را جزو الزامات توصیف کرد و یادآور شد: توجه بیشتر به مناطق محروم و نقاط و محله‌های کمتر توسعه یافته شهرها مورد درخواست بوده که سعی کردیم در حد توان در این زمینه اقدامات جدی را انجام دهیم.

جعفری بنه‌خلخال تاکید کرد: اصلاح و زیباسازی ورود‌ی‌های شهرها باید از اولویت شوراها و شهرداران باشد چرا که با توجه به رویکرد بسیاری از هموطنان به ویژه استان‌های گیلان، مازندران، تهران و سایر نقاط کشور برای استفاده از آب و هوای مطبوع و زیبایی‌های کم نظیر منطقه خلخال و کوثر داشتن شهرهایی برازنده شهروندان منطقه و مسافران و میهمانان باید از اولویت‌های منتخبان جدید شورای اسلامی شهر و شهرداران باشد.

رئیس فراکسیون سرمایه‌گذاری مجلس ادامه داد: بنده بارها و طی تذکراتی از تریبون مجلس و همچنین از طریق رسانه‌ها انتقاد خود را نسبت به اینکه نمایندگان کلانشهرها اجازه هزینه بخشی از در‌آمدهای شهرداری‌های کلانشهرها را در شهرهای کوچک ندادند، اعلام کردم.

وی گفت: همه شهرها اعم از شهرهای کوچک و محروم تا کلانشهری مانند تهران جزوی از میهن اسلامی‌مان است و با توجه به در‌آمدهای ناچیز شهرداری‌های کوچک که بعضاً حتی هزینه‌های پرسنلی را نیز کسب نمی‌کنند ایجاد مجرای قانونی برای بهره‌مندی از در‌آمدهای کلانشهرها در شهرهای کوچک عین عدالت است که می‌تواند بخشی از مشکلات عمرانی را برطرف کند.

جعفری بنه‌خلخال تصریح کرد: ایجاد زمینه برای در‌آمد پایدار برای شهرداری‌ها باید اولویت مهم مسئولان کشوری به ویژه دولت جدید و مجلس باشد تا قسمتی از مشکلات اعتباری شهرداری‌های شهرهای کوچک حل شود.

این استاد دانشگاه گفت: به رغم محدودیت منابع به ویژه در شهرهای جنوب استان تلاش‌های ارزشمند شهرداران این شهرها ستودنی بوده است و در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی و مستمر است که شهردار شهری مانند هشتجین به عنوان شهردار برتر استان معرفی می‌شود/س.

برچسب ها: اردبیل ، درآمد ، کلانشهرها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.