سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

توبه یکی از اصول مهم و اساسی برای ورود به ماه رمضان است

عضو هیئت علمی و پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با بیان اینکه توبه یکی از اصول مهم و اساسی برای ورود به ماه ضیافت الهی است، گفت: توبه گناهان فرد را کاهش داده و یک آمادگی نسبی برای ورود به ماه رمضان ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام احمد‌رضا یزدانی مقدم با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بزرگان دین سه ماه رجب، شعبان و رمضان را سه ماه مبارک عنوان کردند که برای عبادت حق تعالی در نظر گرفته شده است و ماه رجب و شعبان مقدمه‌ای برای ماه مبارک رمضان است.

وی افزود: به صورت معمول مسلمانان در روزهای آخر شعبان با گرفتن روزه‌های قضا و مستحبی برای ورود به ماه مبارک رمضان آمادگی پیدا می‌کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با اشاره به کیفیت توبه بندگان پیش از ورود به ماه مبارک رمضان گفت: توبه واقعی را بندگان صالح خدا انجام می‌دهند که باید امیدوار باشیم ما نیز از آن دسته بندگان خاص خدا باشیم.

یزدانی مقدم ورود به ماه مبارک رمضان را نیازمند مقدمات و آمادگی‌هایی خاص دانست و گفت: این آمادگی در بندگان عادی موجود نیست ولی خداوند توبه عادی و معمولی را هم می‌پذیرد.

عضو هیئت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه سیاسی با تاکید بر اینکه بسیاری از مشکلات با توبه در ماه مبارک رمضان برطرف می‌شود گفت: همه ما در عرصه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی به طور جدی محتاج ماه مبارک رمضان هستیم که این زمان فرصتی برای توبه‌ و ارتباط با خداوند متعال است و باید تلاش کنیم از سفره‌ای که خداوند برای بندگان پهن کرده است استفاده را مطلوب ببریم./س

برچسب ها: قم ، توبه ، رمضان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.