سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

ضابطه مند بودن روابط ایران و جمهوری آذربایجان خواسته مردم گرمی است

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: ضابطه مند بودن روابط ایران و جمهوری آذربایجان خواسته مردم دو کشورو به نفع دوطرف است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل امروز در نشست با سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گرمی ، جمهوری آذربایجان را کشور برادر و مسلمان دانست و افزود: اشتراکات فرهنگی ، زبانی ، دین و تاریخی دو طرف و مرز طولانی و مشترک فی مابین باید زمینه برخورداری از فرصت اقتصادی را فراهم کند.

وی با اشاره به سابقه روابط مردم دو کشور همسایه و دعوت از همدیگر برای مجالس سوگ و عروسی گفت: از سال های 80 و 81 در دوره مجلس ششم با سفر به جمهوری آذربایجان گشایش مرز آزادلو را پیگیری کرده است.

موسوی اظهار کرد: جاذبه های گردشگری بخش مرزی موران و بین المللی شدن دانشگاه های گرمی در ایجاد زمینه روابط اقتصادی طرفین مهم است.

نماینده گرمی با اعلام این که در آستانه نیمه شعبان امسال در اجتماع 60 دانشجوی ایرانی در مسکو در آیین معنوی شرکت کرده گفت: فریاد یا امام زمان (عج) در کشور همسایه نشان از تعمیق معنویات و اشتراکات مذهبی مردم دو طرف دارد.

حجت الاسلام میرقسمت موسوی اصل تلاش دشمنان برای تیره کردن روابط ایران و جمهوری آذربایجان را بی اثر دانست و افزود: ما خود را همواره پشتیبان و خیرخواه کشور همسایه می دانیم و با توجه به ثمرات اقتصادی روابط مرزی بین دو کشور گشایش گمرک آزادلو را در مرز شهرستان گرمی خواستاریم/س.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.