سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرار گرفتن 200 هزار پایان نامه و رساله به صورت الکترونیکی در دسترس جامعه علمی

رونمایی از نسخه تمام متن، بیش از 200 هزار پایان نامه و رساله، دانشگاه ها و پژوهشگاه هایی که با پژوهشگاه علوم و فناوری ایران تفاهم نامه همکاری را امضا نموده اند به اطلاعات پایان نامه ها دسترسی می یابند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ ابراهیم عمرانی، رئیس مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران در مراسم رونمایی از 200 هزار پایان نامه و رساله گفت: اولین بانک داده ها و مقاله های ایران در سال 1338 ثبت شده که تا دهه 60 این نظام به صورت ثبتی دستی بوده ، سال 70 به سمت الکترونیکی پیش رفته که در سال 80 به صورت چاپی و الکترونیکی بوده و در سال 1388 به صورت الکترونیکی آغاز به این صورت که کمیسیون نظام اطلاع رسانی تولیدات علمی تولید شده را بر موسسات نظارت علمی ایران قرار داده است این نسخه الکترونیکی تمام متن بیش از 200 هزار پایان نامه را در اختیار جامعه علمی کشور قرارداده است.

وی عنوان کرد: تا به امروز آمار 19 هزار و 501 ثبت اطلاعات پایان نامه داشته ایم که از این آمار 97 هزار و 405 به صورت تایید اطلاعاتی  توسط دانشگاه ها قرار گرفته اند.

وی تصریح کرد: حدود 161 موسسه با پژوهشگاه تفاهم نامه دارند که پایان نامه ها و رساله  های دانشگاه ها را به صورت الکترونیکی در اختیار جامعه علمی قرار دهد.

وی در خصوص تفاهم نامه های امضا شده گفت: از این 161 موسسه 90 دانشگاه و تعداد 50 واحد از دانشگاه های آزاد و پیام نور که تحصیلات تکمیلی دارند قرار داد بسته شده است./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.