سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

باید به حال و روز سینماهای اهواز گریست

یک هنرمند نمایش و سینمای خوزستان گفت: وضع سینماها در اهواز بسیار تاسف برانگیز است به گونه ای که باید به حال و روز آنها گریست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، عبدالرضا حیاتی در خصوص وضع سینماهای اهواز اظهار کرد: هر روز که از کنار سینماهای دنیا و آپادانای سابق که یکی تبدیل به پاساژ و دیگری هم پلمپ شده، می گذرم، اشک در چشمانم حلقه می زند. هیچ مسئولی  گوشش بدهکار نیست که چرا در حالی که بچه های اهل تئاتر و سینمای اهواز برای داشتن یک سالن آن هم در مرکز شهر اهواز چشم انتظار هستند، باید در سینما آپادانا بسته باشد؟ و تا کسی می خواهد از آن حرفی به میان آورد، مسئولین امر همه را به سکوت فرا می خوانند انگاری که رمز و رازی در بستن این سینما نهفته است.

وی افزود: گاهی که از کنار این سینماها می گذرم یاد کودکی و نوجوانی هایم می افتم که با پنج ریال سه فیلم را در این سینماها تماشا می کردم. در تابستان مجبور بودم آب یخ بفروشم یا شانسی و با اندکی پولی که به دست می آوردم با هم سن و سالهایم دل به تماشای فیلمها خوش می کردیم ولی اکنون در فصل پیری در حالی که در کنج خانه خزیده ام زندگی ام را با مرور دوران کودکیم  سپری می کنم.

این پیشکسوت تئاتر خوزستان ادامه داد: حالا چه به حال و روز این سینماها که روزی تنها تفریحگاه مردم بود آورده اند، بماند و بشکند دستانی که تلاش کردند تا این سینماها را از چرخ تماشا خارج کنند. ما سالها به مسئولان امر اصرار کردیم که در مورد سینما آپادانا که بی هیچ دلیلی در آن بسته است، توضیح بدهند اما هیچ وقت جواب مناسبی نداشتند که به ما بدهند.

حیاتی عنوان کرد: باور کنید شاید تنها رسانه ها و مطبوعات هستند که می توانند گریبان مسئولین امر را بگیرند و در خصوص تعطیلی سینماها از آنها پاسخ بخواهند تا اندک سینماهای فعال اهواز نیز به سرنوشت سینمای تعطیل شده دنیا و آپادانا دچار نشوند. البته حال و روز سینما ساحل، هلال احمر و...بهتر از این دو سینما نیست.

وی تاکید کرد: حالا اگر برای رسانه های متعهد این موضوع مهم است، پس آستین همت بالا بزنند وگرنه فرصت از دست می رود. این نیاز مبرم به تحقیق و پی گیری رسانه های اهل درد دارد. اگر مطبوعات چشم و گوش مردم نباشند خیلی چیزها به باد فنا سپرده می شود و کسی هم دم نخواهد زد./س

برچسب ها: سینما ، اهواز ، گریست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.