سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل /

ترس آمریکا و اجانب از ایران به خاطر جایگاه ولایت و رهبری است

امام جمعه موقت اردبیل گفت: اگر امروز آمریکا و اجانب روزگار از ایران هراس دارند نه به خاطر برخی افراد، بلکه ترس و واهمه اصلی دشمن از جایگاه ولایت و رهبری است که در نقش بیدارگر واقعی عمل می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / حجت‌الاسلام محمدعلی فروغی در مراسم استقبال از ماه رمضان در مسجد جامع گرمی اظهار داشت: در ماه رمضان نفس‌های انسان عبادت است پس نباید از این فرصت‌ها بی‌بهره شده و بی‌نصیب ماند.

وی با بیان اینکه نظام عالم، نظام میهمانی خدا و تمام ذرات زمین و آسمان در این میهمانی متحیر عظمت باری تعالی هستند، تصریح کرد: در نظام آفرینش خاک هم میهمان خداست و سفره محبت الهی بر تمام عالم و عرش پهن شده است.

حجت الاسلام فروغی خاطر نشان کرد: حقیقت محبت خدا را درک کردن هنر انسان است و به یقین این کار از دست همه بر نمی‌آید.

استاد اخلاق با بیان اینکه در ماه ضیافت الهی رابطه عمیقی بین مخلوق و خالق برقرار می‌شود، اضافه کرد: رحمت خداوند در ماه رمضان گسترده و بی‌حد و مرز همه را می‌بخشد و هر کس که به درگاه الهی روی آورد مورد مغفرت و رحمت الهی قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد:‌ در این ماه شریف و عظیم هدیه و خلعت الهی به بندگان بخشش و غفران گناهان و طلب حلیت است که خداوند متعال شب‌ها و روزها و لحظات افطار و سحرگاهان هزاران هزار و شاید اغراق نباشد میلیاردها انسان را از آتش دوزخ نجات می‌دهد و آنها را به سفره همنشینی و انس با خود فرا می‌خواند.

امام جمعه موقت اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: اگر حجت خدا بر روی زمین نباشد قیامت بر پا می‌شود و قطعاً در این بین درمان گناهان استغفار است.

حجت الاسلام فروغی گفت:‌ خداوند در نظام عالم دعای تمام موجودات را می‌پذیرد و این پذیرفتن نشان از رحمانیت و رئوف بودن الهی است.

این خطیب توانمند و معلم اخلاق افزود: تعلیم انسان نشأت گرفته از رحمانیت خداوند است که اگر انسان بتواند به این مرتبت و جایگاه دست یابد قطعاً از بسیاری گناهان و آلودگی‌ها دور می‌شود.

حجت الاسلام فروغی در ادامه تصریح کرد: بدون ولایت نمی‌توان به مقام و منزلت ربوبی پی‌ برده و عظمت نبی مکرم اسلام را درک کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث عبرت‌آموز کشورهای عربی منطقه به ویژه مصر و سوریه خاطر نشان کرد: مشکلات مصر نشأت گرفته از عدم وجود یک رهبر و مصلح حقیقی است چرا که مردم در این کشور هنوز بوی ولایت و امامت را استشمام نکرده و اعتقادی به این حرکت بنیادین نداشتند.

حجت الاسلام فروغی اضافه کرد: اگر امروز آمریکا و اجانب روزگار از ایران هراس دارند نه به خاطر برخی افراد، شخصیت‌ها و وجود منصب‌ها است بلکه ترس و واهمه اصلی دشمن از جایگاه ولایت، رهبری و هدایت این امت است که در نقش بیدارگر واقعی عمل کرده و در برابر دشمنان طغیان و سرکشی را جزء اساس و ضروریت‌ها می‌دانند/س.

برچسب ها: اردبیل ، ترس ، آمریکا ، از ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.