سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

قم ظرفیت زیادی برای ایجاد تعامل با جهان دارد

سفیر جمهوری تونس گفت: شهر قم دارای ظرفیت‌های گسترده دینی، فرهنگی و تاریخی است و می‌تواند زمینه‌ساز تعامل گسترده ایران با جهان اسلام و همه کشورها باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، خالد الزیتونی سفیر جمهوری تونس در دیدار با دلبری شهردار قم با بیان اینکه از حضور در ایران و قم احساس افتخار می‌کند اظهار کرد: قم زادگاه علمای بزرگ دینی، فرهنگی و اخلاقی بوده و امام خمینی(ره) نیز در همین شهر تحصیل کرده و پرورش یافته است و این امر افتخار بزرگی برای مردم قم است.

وی افزود: قم از دیرباز مرکز علم و علما بوده و طلابی از سراسر جهان برای تحصیل علوم دینی به این شهر سفر می‌کنند.

سفیر جمهوری تونس با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی و عمران و آبادانی قم طی سال‌‌های اخیر بسیار چشمگیر بوده است گفت: این مسئله نشان می‌دهد قم در حال رسیدن به جایگاه اصلی خود است و در این میان نقش شهردار و دیگر مسئولان شهر را نمی‌توان نادیده گرفت.

وی ادامه داد: این بار دومی است که به قم مسافرت و حرم حضرت معصومه(س) را زیارت می‌کنم؛ این حرم عظیم یکی از پایگاه‌های شیعیان در طول تاریخ بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهکارهای گسترش روابط دو جانبه میان ایران و تونس عنوان داشت: دیده‌ها و شنیده‌های خود را در ایران و قم به گوش مسئولان کشوری و نیز استاندار قیروان می‌رسانم و امیدواریم گزارشی که به آنها ارائه می‌کنم موجب علاقه‌مندی بیشتر آنها برای ارتباط گسترده‌تر شود.

وی بیان داشت: رسانه‌های غربی تصویری سیاه از ایران ارائه می‌کنند به همین دلیل درصدد هستیم گردشگران بیشتری را از کشور خود به قم و ایران بیاوریم تا آنها به چشم خود پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را ببینند./س


برچسب ها: قم ، ظرفیت ، بالا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.