سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعطیلی مدارس نیجریه در پی حمله و کشتار دانش آموزان

در پي کشته شدن 42 نفر در حمله افراد مسلح به مدرسه اي در ايالت يوبه در شمال شرق نيجريه، مدارس متوسطه اين ايالت تا آغاز سال تحصيلي در ماه سپتامبر تعطيل شد.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري فرانسه ، فرماندار ايالت يوبه اعلام کرد همه مدارس متوسطه اين ايالت از هشتم ژوئيه تا آغاز سال تحصيلي در ماه سپتامبر تعطيل خواهد بود.
وي همچنين از ارتش نيجريه خواست خطوط تلفن همراه را وصل کند چون از گزارش مردم از فعاليت هاي مشکوک در اين منطقه جلوگيري مي کند.
ارتش هم زمان با حمله خود به مواضع بوکو حرام در شمال شرق نيجريه در 15 مه به منظور پايان دادن به فعاليت هاي نظامي اين گروه افراطي ارتباطات را در اين منطقه قطع کرده است. 
در نيجريه همانند اغلب کشورهاي آفريقاي خطوط تلفني زميني وجود ندارد.
42 نفر که اغلب دانش آموز بودند جمعه شب در حمله افراد مسلح به مدرسه اي در ايالت يوبه کشته شدند.اين سومين حمله به مدارس اين منطقه است.دو عضو بوکو حرام 17 ژوئن نه دانش آموز را در مدرسه اي در مايدوگوري کشته شدند.مايدوگوري يکي از پايگاه هاي بوکو حرام به حساب مي آيد.
ارتش نيجريه حمله گسترده اي را عليه مواضع بوکو حرام در سه ايالت شمال شرق، بورنو، يوبه و آداماوا شروع و در اين سه ايالت حالت فوق العاده اعلام کرده است.
بر اساس گزارش ديده بان حقوق بشر، حملات بوکو حرام و اقدام نيروهاي امنيتي براي سرکوب آنها از ابتداي شورش اين گروه افراطي در سال 2009 دست کم 3600 قرباني گرفته است.









برچسب ها: بین الملل ، نیجریه ، کشته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.