سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ؛ نماد اعتماد ایرانیان به نظام کشورشان

"عبدالقاسم بينات" در مقاله اي با تمرکز بر انتخابات اخير کشورمان اذعان مي کند که انتخابات موفقيت آميز اخير کشورمان باعث افزايش اعتماد و همبستگي ملت و دولت ايران با يکديگر شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فارن پالسي فوکوس ؛ نويسنده با اذعان به خلق پرشکوه "حماسه سياسي" در کشورمان با برگزاري موفقيت آميز انتخابات اخير رياست جمهوري مي افزايد "انتخابات اخير رايست جمهوري ايران نشان داد که ملت ايران به نظام شان "اعتماد" دارند. اين انتخابات همچنين سبب تقويت حس اتحاد و همبستگي ايرانيان با يکديگر شد. شايد مردم سالاري ديني در ايران منطبق با الگوي مردم سالاري در غرب نباشد اما وجود مجلس شوراي اسلامي در ايران که نمايندگان ملت را در خود جاي داده است و همچنين حضور طيف هاي مختلف سياسي در عرصه سياسي جمهوري اسلامي ايران در سه دهه گذشته باعث تقويت "مشروعيت" نظام جمهوري اسلامي ايران نزد اکثريت شهروندان ايراني شده است." 

نويسنده در ادامه با اذعان به موفقيت انتخابات رياست جمهوري اخير کشورمان و آثار خير ناشي از آن مي افزايد "انتخابات اخير ايران سبب افزايش "امنيت" نظام سياسي ايران در سطح کلان شد. بر خلاف انتخابات 4 سال گذشته که حوادثي را در پي داشت انتخابات اخير رياست جمهوري ايران که در نهايت سلامت و بدون هرگونه شائبه اي برگزار شد سبب افزايش احساس امنيت شهروندان ايراني و نظام شد. اين موضوع بر رابطه دولت ايران با کشورهاي خارجي نيز تاثير خواهد گذاشت و از اين پس جمهوري اسلامي ايران با اعتماد به نفسي بيش از پيش با کشورهاي جهان تعامل خواهد داشت." 

در انتهای این مقاله امده است : ايران به  پيشرفت هاي هسته اي خود ادامه خواهد داد و در اين باره مي افزايد "پيروزي "حسن روحاني" در انتخابات رياست جمهوري و توجه رييس جمهور جديد ايران بر مشکلات اقتصادي و پيگيري سياست خارجي قوي تر نبايد نزد کشورهاي غربي اين شائبه را ايجاد کند که جمهوري اسلامي ايران بدنبال توقف غني سازي اورانيوم است.

 دولت جمهوري اسلامي ايران همچنان بر اين مسئله تاکيد مي ورزد که کشورهاي غربي باید حقوق هسته اي آن کشوراز جمله غني سازي اورانيوم را برسميت بشناسند و تحريم هاي ضد ايراني وضع شده را لغو نمايند تا از اين طريق اعتماد متقابل ايجاد شود." 


برچسب ها: انتخابات ، ایران ، نماد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.