سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برکناري مرسي ضربه سختي به شورشيان سوري وارد کرد

يک تحليلگر سياسي گفت: برکناري محمد مرسي، از سوي ارتش به منزله «ضربه بزرگي» به شبه‌نظاميان مورد حمايت خارج در سوريه به شمار مي‌رود.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آنتی وار ؛ شبه‌نظاميان مخالف سوريه اين هفته با يک ضربه و شکست مهم مواجه شدند که حتي در قلمرو و سرزمين خودشان هم نبود. کودتا در مصر، رئيس جمهوري را برکنار کرد که صراحتا با آنان همدردي مي‌کرد و اين مساله گروه‌هاي مخالف سوريه را در مقايسه با اوضاع کنوني در وضعيت افتضاح‌تري قرار داده است.

ژنرال عبدالفتاح السيسي، فرمانده ارتش مصر در تاريخ سه ژوئيه مرسي را برکنار و قانون اساسي را منحل کرد. مرسي در ماه ژوئن سال 2012 به عنوان رئيس جمهور مصر کار خود را آغاز کرده بود.
در ادامه اين مقاله آمده است در دوره رياست جمهوري مرسي دولت مصر به شهروندان خود اجازه داد براي مقابله با نيروهاي سوري به سوريه سفر کنند و حتي مرسي در راه‌پيمايي‌هايي که چنين اقدامي را تشويق مي‌کرد نيز شرکت کرد.

مرسي ماه گذشته گفته بود مصر بايد تمامي روابط ديپلماتيک خود با دولت سوريه را متوقف کند و دستور تعطيلي سفارت سوريه در قاهره را نيز صادر کرده بود.مرسي که در تاريخ پانزده ژوئن در جمع هزاران تن از طرفداران خود در قاهره سخن مي‌گفت از کشورهاي غربي نيز خواست طرح ايجاد يک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه را به اجرا بگذارند. آمريکا اخيرا اعلام کرد يک منطقه پرواز ممنوع بر فراز سوريه تشکيل خواهد داد و پنتاگون در حال طراحي براي اجراي اين اقدام است.

ناآرامي‌هاي مورد حمايت خارجي در سوريه بيش از دو سال است که آغاز شده است و عده زيادي از مردم اين کشور از جمله شمار کثيري از سربازان سوري و نيروهاي امنيتي در اين خشونت‌ها جان خود را از دست داده‌اند.بشار اسد، در مصاحبه با روزنامه الثوره که چهار جولاي منتشر شد گفته بود مخالفان و حاميان خارجي آنان در توطئه بر ضد سوريه همه ابزار خود را به کار گرفتند.

برچسب ها: مرسی ، شورشی ، سوریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.