سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الشرق الاوسط :

قابلیت های "حسن روحاني" در روابط ديپلماتيک با جهان اثبات شده است

"شهير شهيد ثالث" در مقاله اي تحت عنوان "درسهايي از انتخابات ايران" با اشاره به مهارت "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان معتقد است که وي توانايي بهبود و گسترش روابط ايران با کشورهاي غربي را دارا مي باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الشرق الاوسط ؛ تحليلگر روزنامه "الشرق الاوسط" با اشاره به چالش هاي خارجي اي که دولت "حسن روحاني" رييس جمهور منتخب کشورمان با آنها مواجه خواهد بود مي افزايد "کاخ سفيد پس از اعلام نتايج انتخابات رياست جمهوري ايران و مشخص شدن پيروزي "حسن روحاني" در انتخابات با انتشار بيانيه اي اظهار داشت که از خواست ملت ايران استقبال مي کند و خواستار "تعامل مستقيم" با ايران است.

 با اين حال، کنگره آمريکا به مواضع خصمانه خود ادامه داده و به خواست اکثريت ملت ايران بي توجه است. در اين باره در تاريخ 18 ژوئن (28 خرداد) "ايلنا رولتينن" سناتور جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا و رييس زيرگروه "آفريقا و خاورميانه" در آن مجلس مدعي شد که مي بايد سياست تحريم را عليه ايران ادامه داد و پس از آن ادعاهايي را در مورد برنامه هسته اي ايران ابراز نمود.

همچنين در تاريخ يکم ژوئيه (10 تير) جمعي از نمايندگان عضو کميته امور خارجي مجلس نمايندگان آمريکا با ارسال نامه اي براي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا از وي خواستند تا فشارها عليه ايران را افزايش دهند. در اين ميان اقدامات خصمانه نمايندگان آمريکا تنها اين موضوع را به ذهن ايرانيان متبادر مي کند که عليرغم موضع "اعتدالي" دولت روحاني و خواست وي براي "تعامل سازنده" با کشورهاي جهان اين دولت آمريکا و نمايندگان آن کشور هستند که تمايلي به تعامل همراه با احترام به کشورهاي ديگر جهان ندارند." 

نويسنده مقاله در ادامه با اشاره به تجربه موفق "حسن روحاني" رييس جمهور مي افزايد ""حسن روحاني" رييس جمهور منتخب جمهوري اسلامي ايران در طول مدت 16 سال فعاليت خود در شوراي امنيت ملي ايران نشان داد که از قابليت و مهارت بالايي در ايجاد روابط حسنه ميان ايران و کشورهاي همسايه و کشورهاي غربي برخوردار است." 




برچسب ها: الشرق ، الاوسط ، حسن ، روحانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.