سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبيل/

آغاز برداشت هندوانه در اراضی شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد از آغاز برداشت هندوانه در بیش از 750 هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد خبرداد.





به گزارش گروه استانها باشگاه خبرنگاران حسن روحی مدیر جهاد کشاورزی پارس‌آباد در جریان بازدید از مزارع جالیزی و برداشت هندوانه در پارس‌آباد با اشاره به اینکه 750 هکتار از اراضی مستعد پارس‌آباد به کشت محصول جالیزی هندوانه اختصاص یافته است افزود: پیش‌بینی می‌کنیم از این میزان اراضی مستعد و اختصاص یافته به کشت هندوانه بیش از 25 هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود: میزان تولید این منطقه بسیار بالاست که قطعاً محصول مازاد بر نیاز هموطنان در این منطقه به سایر مناطق و استان‌های کشور ارسال می‌شود.

روحی مرغوبیت،‌ شیرین بودن هندوانه تولید شده در این منطقه را با توجه به خاک، آب و داشت مناسب این محصول بسیار مطلوب و بی‌نظیر توصیف کرد و افزود: حتی محصولات تولیدی ما توان ارسال به سایر کشورها را نیز دارد که در این زمینه تجار و علاقمندان به حوزه صادرات می‌توانند بسیار مطلوب و مناسب اقدام کنند.

اما نقطه جالب توجه اینکه در اراضی حاصلخیز پارس‌آباد جمعی از کشاورزان و زارعان اصفهانی به شکل اجاره‌ای هندوانه کاشتند که برداشت آنها از هر هکتار به حدود 50 تن می‌رسد.

خود این ساکنان غیربومی منطقه معترف هستند که خاک حاصلخیز پارس‌آباد بی‌نظیر بوده و در کشت و عمل‌آوری هندوانه و سایر صیفی‌جات و محصولات جالیزی بی‌نظیر می‌باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.